[FAQ]World Community Grid

Alle Berkeley Open Infrastructure for Network Computing(BOINC) projecten zoals SETI, WCG, Rosetta, Leiden Classical, Einstein en meer

Moderator: Global Moderators

Witlof
Global Admin
Contacteer:

[FAQ]World Community Grid

Bericht door Witlof » vr mei 04, 2007 6:53 pm

Wat is WCG?
WCG staat voor World Community Grid. Het World Community Grid is een grid waarin verschillende projecten draaien. Op dit moment zijn dat vier, namelijk: FightAIDS@Home, Human Proteome Folding Project - Phase II, Fiocruze Genome Comparison en het Help Cure Muscular Dystrophy project.

Welke client moet ik installeren?
Er kan gekozen worden tussen de zogenaamde UD client en de BOINC client. De UD client werd oorspronkelijk gebruikt en pas later is de BOINC client in gebruik genomen. Beide clients hebben voor- en nadelen, maar in de meeste gevallen zal de BOINC client de beste keus zijn. In de praktijk zal de BOINC client ook nog eens meer punten opleveren dan de UD client.

Let op!: De UD Client gaat uitgefaseerd worden. In 2008 zal deze niet meer te gebruiken zijn. Voor iedereen die dus nog een UD Client heeft, dient deze te vervangen voor de BOINC Client.

Download de BOINC client hier

Hoe moet ik mij registreren?
Bij het kiezen van een Member name moet je in ieder geval beginnen met Division Brabant. Dit omdat je dan direct in de stats als lid van Division Brabant gezien wordt. Je Member name wordt dan dus: Division Brabant.Nickname (Let dus op de punt tussen Division Brabant en je nickname) Zorg ook dat je lid bent van het Dutch Power Cows Team. Anders kom je nog niet in de stats terecht.
Je mag verder gewoon je eigen gegevens invullen. Ieder lid van Division Brabant heeft dus een eigen account waarin hij/zij wijzigingen kan maken mbt profiles en projecten die men wil ondersteunen. Let wel op, dat als er geen werk is op een bepaald project, je PC niets staat te doen. Het is dus altijd beter om meerdere projecten aan te klikken.
Na het registreren krijg je de keuze van het downloaden van de client. Standaard zal de UD Client aangevinkt zijn. In de meeste gevallen is de BOINC client beter.

Registreren kan hier

Waarom pakt de client niet de volle 100%?
De UD client heeft geen multi-core/cpu ondersteuning. Die zal maar 1 core/cpu kunnen belasten. De BOINC client kan dit wel. Alleen moet je daar dan nog de default profile voor aanpassen. Dit doe je op de website. Als je ingelogd bent ga je naar: My Grid -> Device Manager -> Device Profiles

Kies dus niet voor United Devices Device Profiles maar voor BOINC Device Profiles.

Bij de BOINC Device Profiles staat dan:
Device Profile Name: Default
- Minimum Impact: Please set my profile so that it will have a minimal amount of impact on my computer
- Maximum Output: Please set my profile so that it will do the maximum amount of research possible on my computer
- Custom Profile: I will customize my profile using the advanced options and settings

Changes to your profile will not take effect until the next time that your grid agent communicates with the servers.

Standaard staat de Minimum Impact aangevinkt. Pas dat aan naar Maximum Output of naar Custom Profile. Je kan bij Custom Profile namelijk instellen wanneer er gegraast mag worden (dagen en tijden) maar je kan er ook instellen hoeveel geheugen, CPU-Usage en meer gebruikt mag worden door de client.

Ik heb al geflushed maar heb nog altijd geen punten?
Dit is helaas ook mogelijk. Er is dan niets aan de hand. Je Work Units (WU's) staan dan als "pending validation" te boek. Dit kun je vinden op de website als je ingelogd bent via My Grid in dan in het menu Results Status. Zodra de WU door 3 verschillende PC's berekend is, ga je de punten krijgen.

Zijn er projecten waarvoor je meer punten krijgt?
Nee, het kan wel zijn dat je over een Work Unit (WU) langer doet. Als dit het geval is, zal je hiervoor ook meer punten krijgen. Gemiddeld gezien blijven de punten per uur hetzelfde. Het maakt dus niet uit welk project je aanvinkt.

Geldigheidsduur WU's:
De Work Units hebben verschillende geldigheidstermijnen. Voor de UD client hebben we een langere tijd dan voor de BOINC clients. Misschien een fijn weetje voor trage systemen.

UD Client:
1. Terugsturen tot max 2 maanden na ontvangst
2. Verwerken tot 14 dagen CPU tijd
3. Draaiende op een gethrottlede client tot 3 weken wall-clock.

Welk van de drie zich het eerst voordoet lijdt tot time-out.

BOINC
a. Standaard terugsturen binnen 9 dagen (huidige regel)
b. CPU tijd 7 dagen time out
c. Overdue wordt slechts een waarschuwing in de message log gegeven.
d. Soms stuurt de server een abort als het een slechte batch is (hopelijk voor aanvang slechte job).
e. Spoedwerk gaat alleen naar de betrouwbare cliënten. Kan 1 tot 2 dagen zijn, soms 4 om een quorum compleet te krijgen.

Links:
World Community Grid Website
Dutch Power Cows WCG Wiki
Dutch Power Cows Statistieken
Division Brabant statistieken
Laatst gewijzigd door Witlof op di nov 20, 2007 11:55 am, 6 keer totaal gewijzigd.

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » za mei 05, 2007 3:04 pm

De eerste opzet is gemaakt. Zijn er mensen die het hiermee lukt om lid te worden van ons team? Zijn er nog op en/of aanmerkingen op deze FAQ? Ik hoor ze graag. Ik ga zo in iedergeval de mailing de deur uit doen :)

hava
Contacteer:

Bericht door hava » za mei 05, 2007 9:05 pm

Mij heeft deze faq iig het zetje gegeven om aan de gang te gaan. Dank daarvoor. Ik zou nog graag een toevoeging zien hoe ik de volle potentie van dee dual core cpu kan gebruiken. Met de default installatie zie ik dat er slechts 50% benut wordt.

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » zo mei 06, 2007 10:44 am

hava schreef:Mij heeft deze faq iig het zetje gegeven om aan de gang te gaan. Dank daarvoor. Ik zou nog graag een toevoeging zien hoe ik de volle potentie van dee dual core cpu kan gebruiken. Met de default installatie zie ik dat er slechts 50% benut wordt.
En dat is met de BOINC client? Dan moet je even inloggen en kijken naar je settings van je profile.

Log in op de website http://www.worldcommunitygrid.org
Ga naar uhm, sja, device manager of zoiets. Ik wilde even zelf kijken, maar ik krijg nu de melding:
You are not authorized to view this page.
Kan het dus niet precies neer zetten hoe het heet. Ik weet wel dat je 'default' profile niet het maximale uit je PC haalt. Je hebt standaard 3 opties en de onderste is voor de volle 100% te gebruiken. Die moet je even kiezen. Als ik weet hoe het allemaal heet, zal ik het in de FAQ toevoegen.

Babek
Contacteer:

Bericht door Babek » zo mei 06, 2007 1:45 pm

hmm krijg dezelfde foutmelding, ik kan ook nergens in , best lastig, ik heb me net aangemeld
---We grill it the way you like it---
Personal WCG Stats:

Afbeelding

hava
Contacteer:

Bericht door hava » zo mei 06, 2007 4:09 pm

Witlof schreef:You are not authorized to view this page.

Same here. :'(

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » ma mei 07, 2007 7:24 am

Ik heb vernomen dat die melding kwam door een bacup oid. Wel raar. Maar volgens mij werkt het nu weer allemaal.

Maar dus om je clients dus 100% te belasten ga je naar:
My Grid -> Device Manager -> Device Profiles

Kijk even welke client je gebruikt ivm de keuze van de profiles. Kies dus United Devices Device Profiles of BOINC Device Profiles.

Bij de BOINC Device Profiles staat dan:
Device Profile Name: Default
- Minimum Impact: Please set my profile so that it will have a minimal amount of impact on my computer
- Maximum Output: Please set my profile so that it will do the maximum amount of research possible on my computer
- Custom Profile: I will customize my profile using the advanced options and settings

Changes to your profile will not take effect until the next time that your grid agent communicates with the servers.

Je kan dus instellen hoeveel geheugen, CPU-Usage en weet ik allemaal gebruikt mag worden door de client. Kijk zelf even welke het beste voor je is :)

geertjuh
Contacteer:

Bericht door geertjuh » ma mei 07, 2007 2:35 pm

Ben van SoB afgestapt en nu eens dit gaan draaien.
Aangezien ud toch mijn eerste project was.
Oja de andere pc draait nog wel SoB, dus er zal soms een kleine output komen.
Ik post om te posten ;-)

Babek
Contacteer:

Bericht door Babek » ma mei 07, 2007 3:12 pm

tis in elk geval een mooie client , en hij komt door de firewall op me werk, dus ik ga maar weer eens assimileren binnenkort
---We grill it the way you like it---
Personal WCG Stats:

Afbeelding

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » ma mei 07, 2007 6:30 pm

Babek schreef:tis in elk geval een mooie client , en hij komt door de firewall op me werk, dus ik ga maar weer eens assimileren binnenkort
*O* Go Babek *O*

Tom987
Contacteer:

Bericht door Tom987 » di mei 08, 2007 3:02 pm

:)
Laatst gewijzigd door Tom987 op do dec 23, 2010 2:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » di mei 08, 2007 6:18 pm

Ik las laatst ergens dat het project erg stabiel liep. Nu met de overstap van vele UD'ers lijkt het erop dat de stats het toch niet aan kunnen. Of zou het toeval zijn. In iedergeval zijn er geen stats vandaag zo lijkt het. De website geeft namelijk dit weer:
The application is unavailable at this time, please try again later.

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Update

Bericht door Witlof » do mei 10, 2007 7:51 pm

Ik heb het stukje van punten per project even toegevoegd. Er zijn dus geen verschillen in credits per project. Relatief gezien zul je gemiddeld op alle projecten het zelfde aantal punten per uur krijgen. Doe je langer over een WU, dan krijg je daar dus ook meer punten voor.

Dan nog even een update over de stats en de problemen. Zie dit topic (als je ingelogd bent): Database Server trouble - Stats will run at unusual times

De laatste reactie is hoopvol:

The stats update that just ran had the website unavailable for about 26 minutes which is what the normal time was. This workaround should suffice until we are able to resolve the problems on the other server.

The good news to you as the members is that this means that we should be back in normal operations now!
Ze houden je als member goed op de hoogte moet ik zeggen _/-\o_

Tom987
Contacteer:

Bericht door Tom987 » wo mei 23, 2007 6:24 pm

Hee!

Misschien kan iemand mij helpen...

Ik heb op een pc WCG geinstalleerd.... en een aantal dagen later heb ik het OS opnieuw geinstalleerd... en natuurlijk ook WCG. Dus moest ik mn naam invullen, wat ik braaf gedaan heb (die divisionbrabant.tom987 ofzo) en ik krijg ook werk in de client, maar ik zie er niks van terug op de website en bij de stats...
ook op een andere pc heb ik het geinstalleerd.. zelfde probleem.
Hopelijk kan iemand mij helpen :'(

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » wo mei 23, 2007 6:50 pm

Als je in logt op de website, kun je ergens bij devices zien hoeveel PC's je inmiddels hebt draaiten. Als het goed is, moeten er daar nu dan een stuk of 3 staan. In de stats kan je volgens mij alleen maar het aantal zien.

Kan helaas niet op de site nu, anders had ik even voor je gekeken.

Plaats reactie