[FAQ] Division Brabant Chatkanaal

Alles over ons chatkanaal.

Moderator: Global Moderators

Gesloten
TommyGun
Contacteer:

[FAQ] Division Brabant Chatkanaal

Bericht door TommyGun » do mar 16, 2006 7:06 pm

Division Brabant is weer online om te chatten. Dit is de meest interactieve en directe manier om met crewleden en teammembers contact te hebben.

Hoe kom ik in het Chatkanaal?
Download mIRC en installeer dit. Er zijn veel meer andere clients, google zelf even voor andere opties :)
Start het programma en vul je naam etc in. Kies vervolgens als netwerk irc.tweakers.net met als port 6667. In het channellijstje wat tevoorschijn komt staat NIET #divisionbrabant. Dus moet je in het status scherm intypen: /join #divisionbrabant. Je kan ook #divisionbrabant toevoegen aan de channellijst door op Add te klikken. Je kan ook joinen met de volgende link: irc://irc.tweakers.net:6667/divisionbrabant

Voor op je werk / school kun je joinen via http://irc.tweakers.net/divisionbrabant

Oke, en dan?
In het kanaal zie je mensen met een @ (operators). Dit zijn de crewleden. Stel je vragen in het kanaal. Als je vraag niet geschikt is voor het publiek, stuur dan een privéberichtje naar een van de @'s door op zijn/haar naam te dubbelklikken. Heb je geen vraag maar kom je slap kletsen of je teamleden vermaken: doe je best. Kleuren etc wordt in het algemeen niet echt gewaardeerd, dus doe het daar een beetje rustig aan mee.

Ik word gekickt!
Omdat IRC ook een plek is waar hanggroepjongeren, scriptkiddies, pestkoppen enzovoort zich bevinden is het nodig om een kanaal ietwat te beschermen. Als je dus megaveel regels in een hele korte tijd typt zul je gekickt worden. Zo is ook het maximale aantal bezoekers beperkt om ervoor te zorgen dat het kanaal niet overspoeld kan worden door dat soort lui. Indien nodig kan een van de @'s die limiet aanpassen.

Wie is CowBot?
CowBot zorgt voor de stats en ook zodat lastige personen het zaakje niet komen verzieken. Zie ook het gedeelte hierboven. De kans is er dus dat je gekicked wordt door CowBot als je niet lief bent. Na een aantal keren zul je gebanned worden. Dat betekend dat je dan niet meer het kanaal in kunt.

Hoe kan ik mijn nickname registreren?
Typ onderstaande in en vervang paswoord en e-mailadres door je eigen gegevens:
/msg nickserv register paswoord e-mailadres

Identificeren na registratie
Nadat je je eigen geregistreerd hebt zal je een volgende keer als je op de server komt je eigen moeten identificeren. Doe je dit niet dan zal ja na 60 seconden 'gast[nummer]' worden.
Vervang 'paswoord' door het paswoord wat je bij je registratie hebt opgegeven.
Je identifeer je door in te tikken:
/msg nickserv identify paswoord

Oooh, ik heb een fantastisch idee voor het chatkanaal!
Roep dat maar in het chatkanaal, wie weet luistert er iemand naar.

Vragen? Problemen?
gamergun@gmail.com, of spreek me eens aan op het forum hier of in de chat
Afbeelding

Gesloten