Project Website : De nieuwe website van Division Brabant

Ideeën, op- en/of aanmerkingen over website, forum en stats? Laat ze hier horen.

Moderator: Global Moderators

Bastiaan
Global Admin
Contacteer:

Project Website : De nieuwe website van Division Brabant

Bericht door Bastiaan » do aug 30, 2007 10:21 am

update 25-9-2009

Nieuwe website is voorlopig te vinden op: www.watdoejijvandaag.nl

--------------------
Totalmind en ik zijn weer van plan om de nieuwe website van Division Brabant weer nieuw leven in te blazen. Zoals de meeste van jullie wel weten waren we daar in Oktober ook mee begonnen, maar begin dit jaar door een security fout is de website gehackt en is er daarna nooit meer wat mee gedaan. Aangezien de open source CMS systeem Joomla in die tussentijd aanzienlijk verbeterd is geven we het een nieuwe kans. We zijn wel van plan om de website vanaf het begin af aan anders aan te pakken, een duidelijke structuur e.d. Dit had de oude nieuwe site ook al gedeeltelijk, maar nu willen we het meteen compleet opzetten, denk hierbij aan 1 lay-out voor alle projecten / FAQ’s / etc…

Wat hebben wij hiervoor nodig:

1. Veel vrije tijd :D
2. Input van iedereen, of je nou al lang lid bent of net een paar dagen, we kunnen alle hulp gebruiken.
3. Testers, als wij de website eenmaal een beetje af denken te hebben dan moet de boel natuurlijk wel getest worden.
4. En vast nog veel meer dat wij nodig hebben, en we zijn zeker weten niet van plan om alles zelf te bepalen, hierbij kunnen we alle hulp gebruiken want Division Brabant is niet van ons, maar van ons allemaal :D

Dit topic wordt de eerste van vele topics, dit topic is bedoeld zodat iedereen zijn / haar idee kan geven wat er allemaal op de website moet komen, wat de minimale eisen moeten zijn en ga zo maar door. Dit is dus nog puur het ideeën topic!!! Dus laat jullie ideeën over de nieuwe website maar horen :D

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » do aug 30, 2007 12:33 pm

_/-\o_

Een interactief aanmeldformulier met op het einde een FAQ of client van het gekozen project mag natuurlijk niet ontbreken ;)

Momenteel heb ik er nog geen tijd voor. Heel misschien wat in de weekenden. Wil zeker wel helpen :Y

Nohead
Contacteer:

Bericht door Nohead » vr aug 31, 2007 2:19 pm

Goed bezig jongens! Heb het nog steeds erg druk met van alles. Maar zal kijken waarin ik kan helpen!
Mini Powerplants zijn aan het grazen

Bastiaan
Global Admin
Contacteer:

Zomaar een opzetje voor de project pagina’s voor de websit

Bericht door Bastiaan » wo sep 05, 2007 2:00 pm

Bij deze een opzetje voor de projectpagina’s, ik had vandaag een beetje tijd over dus ben er eens rustig over gaan nadenken, van wat wil je allemaal beschikbaar hebben, wat nodigt uit enz. Vandaar dat ik gewoon een start maak, van wat ik denk wat er allemaal op moet komen, dit is mijn mening en nog geen eens compleet ;) Dus bij deze een opzetje en laat maar horen wat er aangepast moet worden, zodat we tot een mooi/leuk resultaat kunnen komen.

Project X structuur:
Menu structuur
Project home – Static pagina, voor invulling zie punt 1.
Project nieuws – Alle nieuwsberichten van de Division Brabant site over het project vind je hier.
Project Forum – Rechtstreekse link naar het desbetreffende DB forum.
FAQ – Spreekt voor zich lijkt mij (structuur voor dit moet ook nog opgezet worden, dus wie zich geroepen voelt).
Download client – Link naar de DB client, zo niet aanwezig naar de desbetreffende officiële downloadsite
Statistieken – Link naar de statistieken pagina van het desbetreffende project, voor zover mogelijk DB eigen statistieken site’s.

Punt 1.
Waar moet de project home pagina aan voldoen? Moet hier de algemene informatie opstaan waar het om gaat bij dit project? Moeten we hier een commercieel praatje van maken waarom hij/zij dit project moet ondersteunen?

Wat er in ieder geval op moet komen is denk ik het officiële project logo, wie van Division Brabant voor het project verantwoordelijk is. Misschien ook wel leuk om alle leden die actief zijn hier te vermelden?? Of gewoon alle leden die het project ondersteund hebben (kan alleen soms een lange lijst worden).

Oftewel ik weet het ook niet precies hoe ik het wil hebben, alleen ik weet wel dat ik het niet alleen kan bedenken, we moeten dit met z’n allen doen en Totalmind, Witlof en ik komen wel een eindje, maar we willen het zover mogelijk in 1 keer goed doen. Dus laat maar horen wat van mijn verhaaltje goed is en wat niet. En tevens natuurlijk jou input wat er op moet komen :D

Bastiaan
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » vr sep 14, 2007 12:36 pm

hmmm............ik heb zelf de laatste 1,5 week niet echt veel tijd gehad om aan de website te werken, misschien dit weekend weer een beetje. Maar is er verder nog animo om mee te helpen??
Afbeelding
Afbeelding

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » vr sep 14, 2007 12:42 pm

Van mijn kant niet helaas. Heb de eerste week van oktober vakantie. Misschien lukt het dan.

Totalmind
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Totalmind » ma sep 17, 2007 6:07 pm

Ik doe mijn best als ik tijd heb in mijn schaarse overblijfselen van vrije tijd
With a collective mind, people can figure out any problem!
Afbeelding

Bastiaan
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » wo dec 05, 2007 9:01 pm

Totalmind schreef:Ik doe mijn best als ik tijd heb in mijn schaarse overblijfselen van vrije tijd

Helaas ligt het hier alweer een tijdje stil. Gaan we dit nog een keer oppakken met z'n allen ofniet?
Afbeelding
Afbeelding

koko
Contacteer:

Bericht door koko » wo dec 05, 2007 10:56 pm

Hoi,

Ik ben ook wel geïnteresseerd om hieraan mee te werken.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » do dec 06, 2007 4:06 pm

Ik zit helaas met wat tijdgebrek voor alles....

Maar Koko wil wel helpen _/-\o_

Bastiaan
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » vr dec 07, 2007 11:05 am

koko schreef:Hoi,

Dat klinkt goed _/-\o_ klik maar eens op de link in mijn onderschrift en registreer je maar :D

Als je je geregistreerd hebt, stuur mij even een pm'etje, ik ben namelijk redelijk druk met mijn werk maar het DB forum check ik bijna elke dag wel :D
Afbeelding
Afbeelding

Totalmind
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Totalmind » za dec 08, 2007 1:42 pm

Misschien ook eens wat doen aan die spammer die mijn mailbox vol zit te gooien :P
Afbeelding

Bastiaan
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » za dec 08, 2007 2:41 pm

koko schreef:Hoi,

Koko........wat is jou ervaring met websites bouwen?? Heb je veel ervaring of ben je net zoals ik, een goed bedoelde amateur ;)
Afbeelding
Afbeelding

Totalmind
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Totalmind » za dec 08, 2007 2:43 pm

Bastiaan, kom eens ff online please ;)
Afbeelding

Bastiaan
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » za dec 08, 2007 2:46 pm

Totalmind schreef:Bastiaan, kom eens ff online please ;)

Ik ben er :D
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie