Hoe te sparen bij SoB/Gebruik maken van SBQueue

De zoektocht naar het grootste priemgetal is begonnen.

Moderator: Global Moderators

Sputnik
Contacteer:

Hoe te sparen bij SoB/Gebruik maken van SBQueue

Bericht door Sputnik » vr jan 27, 2006 12:54 pm

Sparen kun je met Sobqueue, alleen moet je van de testen die je binnen haalt binnen een maand results inleveren.

Een tijdje terug heeft Joh14vers6 de werking/configuratie van Sobqueue uitgelegd:
quote:
Sobqueue werkt op java. Deze moet je dus eerst geïnstaleerd hebben op de machine. Wanneer je windows draait kan volstaan met dubbelklik op SBQueue.jar om hem op te starten. Anders moet je javaw -jar SBQueue intikken achter de commandprompt. Wanneer hij opgestart is zie je bovenaan drie menu opties: file, Options en Help. Alleen Options is interessant, hier zie je 3 opties: Set Remote Server, Set Local port, Auto Transmit Blocks. Wil je gaan sparen dus deze laatste moet dus niet aangevinkt zijn anders stuurt hij je blokjes op. Bij Set Remote Server kan je als je niet normaal connecten met de projectserver ipv sb.pns.net:1717 bijv. sbp.pns.net:80 in vullen. Standaard staat deze op de eerst genoemde. Bij Set Local port kan je de poort invullen waarop de clients die achter de SBQueue komen mee zullen connecten. Standaard staat hier 1717. Halverwege SBQueue staat Run server. Het blokje hier naast moet je even aanvinken of SBqueue op laten starten met de optie -g -s. Om vervolgens de clients hun WU's op te halen/verzenden via SBQueue moet in de configuratie van de client bij host het IP-adres of naam van de computer die SBQueue draait ingevuld worden. Bij de client die draait op de machine die SBQueue draait kan bij host 127.0.0.1 ingevuld worden. Hou wel rekening met eventuele firewalls. In principe haalt SBQueue zelf WU's op bij de server als een client een WU nodig heeft, maar als je wil kan je ook enkele testen fetchen door links het aantal te fetchen testen in te stellen en fetch te klikken. Voor offline draaiende machines met SBQueue draaiend kunnen deze testen geëxporteerd worden en later weer geïnporteerd. Dat aantal testen stel je rechts in. Voor offline WU's moet je het bestand blk*.sob kopieren naar de SBQueue map van de machine die online is. Flushen doe je door op Flush te klikken. Alle blk*.sob bestanden verdwijnen dan weer uit de map.

Downloaden:

link

Meer info:

1) hoe het queue programma zo in te stellen dat deze automatisch met de pc opstart en direct als server gaat werken (moet nu steeds de optie "server" aanklikken in de tool)

2) als queue afsluit (stroomuitval bv of simpelweg de pc uitzetten) worden de verwerkte (opgespaarde) blokjes dan bewaard? Of zijn ze gewoon weg?

3) hoe krijg ik het zo dat het queue programma in m'n systray komt?

4) haalt het queue programma automatisch nieuwe wu's op of moet je handmatig de buffer vergroten?

Antw (dank aan Frentik van /5 ) :

1a) shortcut maken naar SBQueue.jar en de flags -g -s toevoegen -> C:.....\sbqueue.jar -g -s
1b) Shortcut in je startup zetten

2) Blijven bewaard, iedere test heeft een eigen .sob file

3) Met behulp van bv Tray It!

4) Er is sinds kort een batch script wat de que gevuld houdt. Ik gebruik het niet maar hier is de link voor meer info.

Het meeste staat dus al in het blok tekst van Joh. maar die vier vragen/antwoorden vind ik iets duidelijker overkomen :)
Laatst gewijzigd door Sputnik op wo feb 01, 2006 12:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
^..^~

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » vr jan 27, 2006 1:02 pm

_/-\o_ Goed bezig _/-\o_

Misschien ga ik het ook nog wel eens proberen. De max spaartijd is 30 dagen :?

Sputnik
Contacteer:

Bericht door Sputnik » vr jan 27, 2006 1:30 pm

30 dagen inderdaad.

Wel wat kort maar goed.
^..^~

geertjuh
Contacteer:

Bericht door geertjuh » vr jan 27, 2006 2:01 pm

heel goed dat dit word gepost, stond alleen ook al in de faq :P :+
Ik post om te posten ;-)

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » vr jan 27, 2006 2:16 pm

geertjuh schreef:heel goed dat dit word gepost, stond alleen ook al in de faq :P :+
Uhm, volgens mij heb ik dat net zelf toegevoegd ;)

geertjuh
Contacteer:

Bericht door geertjuh » vr jan 27, 2006 2:31 pm

oke ik heb niks gezegt, maar euhm hoe laat je de queue op de achtergrond mee draaien, bij 4 clients die staan als services ingesteld?
Ik post om te posten ;-)

Sputnik
Contacteer:

Bericht door Sputnik » di jan 31, 2006 10:00 am

Heb er gisteren even mee zitten spelen maar toch nog wat vragen.

Hoe krijg ik dat queue-prog in m'n systray? En welke instellingen moet je doen zodat deze automatisch opstart met de optie "server" aan? (nu is die steeds uitgevinkt als de pc opnieuw opstart)
^..^~

Ronald
Contacteer:

Bericht door Ronald » di jan 31, 2006 3:24 pm

Ik zou het zo ook niet weten mijn pc op het werk waar het programma draait staat 24/7 aan. Alleen bij een win update moet hij rebooten. Dus zoveel doe ik er niet mee. Mischien dat iemand op /5 het antwoord weet.

Sputnik
Contacteer:

Bericht door Sputnik » wo feb 01, 2006 12:05 pm

Heb op /5 even een vraag (nou ja, meerdere) gedumpt. Ben benieuwd :)
^..^~

Sputnik
Contacteer:

Bericht door Sputnik » wo feb 01, 2006 12:38 pm

geertjuh schreef:oke ik heb niks gezegt, maar euhm hoe laat je de queue op de achtergrond mee draaien, bij 4 clients die staan als services ingesteld?

Je start queue op (zie startpost voor wegwerken in systray) en zorgt dat deze als server draait ( -g -s toevoeging)

Hierna in elke sob-client in de instellingen bij "host" het IP van de bak die het queue prog draait (bij lokaal gewoon 127.0.0.1). Als een andere pc in het netwerk (of daarbuiten) het queue prog draait opletten dat je poort 1717 (default) open hebt staan in je router/firewall etc.
^..^~

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » do feb 02, 2006 11:31 am

Dus nu gaat het lukken? :)

Sputnik
Contacteer:

Bericht door Sputnik » do feb 02, 2006 12:40 pm

Thuis schijnt het te werken, ze flushen/fetchen braaf van het queue-prog op de server en die haalt weer braaf z'n WU's van internet :)
^..^~

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » vr feb 03, 2006 10:38 am

Sputnik schreef:Thuis schijnt het te werken, ze flushen/fetchen braaf van het queue-prog op de server en die haalt weer braaf z'n WU's van internet :)
Dus er wordt nu (goed) gespaard? Vergeet niet om zo nu en dan eens een backup te maken naar een ander medium (ftp, usb-stick, floppy, cd-rw/dvd-rw) voor als het mis gaat ;)

Sputnik
Contacteer:

Bericht door Sputnik » vr feb 03, 2006 12:28 pm

Elke dag word er een backup weggezet :)
^..^~

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » vr feb 03, 2006 1:04 pm

Sputnik schreef:Elke dag word er een backup weggezet :)
Goed bezig _/-\o_ :)

Plaats reactie