Slecht nieuws......

Anthrax (miltvuur), pokken, ebola, pest en botulisme genezen?

Moderator: Global Moderators

Gesloten
Witlof
Global Admin
Contacteer:

Slecht nieuws......

Bericht door Witlof » wo jan 18, 2006 11:50 pm

Ik las net dit:

Stats are back up ... in a manner of speaking.

My old data file has been taken offline to determine if we can retrieve data out of it and if so, can any of it be read back into the system mid stream?

As such, the only way to bring stats online was to put a big fat zero in an empty file to test the system integrity. So far, this is working.

Did stats just get reset? I can't pretend - they did. There was neither motive nor a burning desire to do this - it was the one way I could get the system back up.

Surely, this will upset a tremendous number of people. I accept responsibility for this and must try to manage our expectations going forward. Adam is working dilligently on new code and mechanisms for loading new targets and new libraries which will serve as a hard lesson in our code so that client upgrades can be made (no small task for someone green to the code)

--------------------
Charles Beckius
D20L Forum Administrator
Bron

Kwam verder deze draad tegen: Vent here waarin het eerste bericht dit te melden had:

Yes, stats blew up completely and the only way I could resurrect it was to zero it. While I am certain I will be burned in effigy, can we contain it to a few threads?

Here's the scoop.

We are in a beautiful position on the waterfront. That, however, comes at a cost of significant power fluctuations. We have a generator. It is overloaded because man, do freezers take a lot of power and god help us if the lab samples thaw. However, the problem is PEAK load, the moment those compressors kick on is something fierce.

Much of the IT is not considered mission critical - as in, it MUST be up 24x7. The word MUST applies more to things like banking and the insurance industry, not my website. Yes, we really WANT it up all the time but if we lose power, I have many more issues on my hand. We are a single site with no co-located servers. Such is the infrastructure.

That is not to say that we don't have a UPS or seven here on site. Every server is hooked up to some monster batteries and some batteries are even on the generator for things like Mail. That just takes way too long to reboot so it is given special dispensation.

Now here's the unfortunate truth. I'm getting a new, bigger generator because I won the argument that these things ARE delicate and should NEVER shutdown unless I am there to hold its hand. I even got brand new UPS's that need to be hard wired into the electrical system. But all this happens in a special order. I first need to change the electrical panel to make room for the transfer switch and this will happen on the 28th since I need to shut off power to the whole building. In the mean time, project servers remain on UPS power with shut down commands as always.

Well, wouldn't you know it - 2 weeks before they are to be given brand spanking new batteries, the runtime on the current ones has degraded to the point that I can NOT perform a graceful shutdown.

We had a power outage. Shutdowns were less than graceful. Power was lost during the backup.

I believe completely in 2 laws of the universe. Gravity and Murphy's.

--------------------
Charles Beckius
D20L Forum Administrator

Weet niet wat er nu allemaal gaat gebeuren. Zie ook de hitparadetopic van deze week

De stats zien er ook wel leuk uit... :| http://www.robkds.nl/statstuff/d2olstats/

Enige voordeel, het is wel een stuk makkelijker om op 1 te komen :+

OldButNotSoWise
Contacteer:

Bericht door OldButNotSoWise » do jan 19, 2006 1:26 am

Clients gestopt.
Als ze de stats niet fixen is het wat mij betreft einden D2OL.
Stelletje amateurs.

Dit kost ze een hoop CPU cycles ben ik bang voor.

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Jep

Bericht door Witlof » do jan 19, 2006 8:51 am

Ik had het al gehad met de D²OL en TSC clients. Of de servers liggen plat en dan is het de vraag of het de statsserver is of de work-unit-server. Het blijft gewoon een doffe ellende daar. Te vaak zijn er problemen. Het was een leuk project als het goed ging maar helaas.

oldbutnotsowise, wat ga je nu draaien?

Witlof
Global Admin
Contacteer:

projecten

Bericht door Witlof » do jan 19, 2006 9:14 am

Er zijn verschillende mogelijkheden als alternatief voor D²OL.

Bijvoorbeeld de projecten met een hitparade:
- Folding@Home
- SoB
- UD

Echter is er niet echt een daily output mogelijk bij F@H door te grote WU's. Misschien op een snelle PC dat het wel lukt maar dat mag je testen. Het leuke is dat op F@H ook waarschijnlijk de volgende stampede gaat komen dus kun je alvast testen :)

UD doe je al en volgens mij is het doel van SoB niet medisch dus niet een mogelijke optie voor je.

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Hoe nu verder

Bericht door Witlof » za jan 21, 2006 3:11 pm

Op GoT is een topic verschenen genaamd: [D2OL] Hoe nu verder?

De openingspost van de ProjectVertegenwoordiger (PV'er) ziet er als volgt uit:

DPCquatar schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 00:26:
Uw aller PV heeft info nodig.

Hoe gaan we nu verder met dit project?
Sinds de stats reset heeft niemand meer de moeite genomen of gedurfd om de DPCH te posten.

Op het projectforum is ook nog geen/weinig nieuws te vinden.........

Mijn vraag is dus gaan we door of moet ik alv PVert een andere baan gaan zoeken?

D I S C U S S I E please

De kans dat de oude stats terugkeren is niet echt groot maar wat gaan we hier nu mee doen? Scriptkiddie heeft al te kennen gegeven helemaal te stoppen met DC als het niet goed komt. Wel jammer want er zijn genoeg alternatieven met een soortgelijk doel. Hopelijk probeert hij eerst nog wat anders voordat hij definitief stopt...

robkds
Contacteer:

Re: Hoe nu verder

Bericht door robkds » zo jan 22, 2006 1:02 pm

Witlof schreef:De kans dat de oude stats terugkeren is niet echt groot maar wat gaan we hier nu mee doen? Scriptkiddie heeft al te kennen gegeven helemaal te stoppen met DC als het niet goed komt. Wel jammer want er zijn genoeg alternatieven met een soortgelijk doel. Hopelijk probeert hij eerst nog wat anders voordat hij definitief stopt...

Vooralsnog is mijn D2OL instapping stopgezet en draai ik TSC totdat ik aan een UD-client kan komen. Iemand de client hier?
Goed man!

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » zo jan 22, 2006 3:58 pm

www.klumpkens.nl/Client/Think.exe

Geef je nog wel even de computernamen door waarop de client komt? Dan kunnen we die onder je naam zetten :)

Gesloten