[FAQ]What Pulse

Nieuwe/kleine projecten zoals DPAD bijvoorbeeld, maar ook What Pulse en Ecology.

Moderator: Global Moderators

Witlof
Global Admin
Contacteer:

[FAQ]What Pulse

Bericht door Witlof » ma aug 25, 2008 8:31 pm

[html]Menu
  • <A HREF="#Intro">Intro</A>
  • <A HREF="#wat">Wat is What Pulse</A>
  • <A HREF="#keylogger">Dus What Pulse is een Keylogger?</A>
  • <A HREF="#beginnen">Hoe kan ik beginnen?</A>
  • <A HREF="#join">Hoe join ik als ik al een account heb?</A>
  • <A HREF="#stats">Statistieken</A>
  • <A HREF="#terms">Terminologie</A>
  • <A HREF="#troubles">Problemen?</A>
<BR><BR><BR>
<A name="#Intro">Intro</A><BR><BR>
Welkom in de What Pulse FAQ van Division Brabant. Hierin vind je informatie om ons subteampje te helpen bij dit prestigieus project. Division Brabant is als subteam onderdeel van het grote Dutch Power Cows. DPC is een onderdeel van van Tweakers.net en heeft een eigen afdeling op hun forum.
<BR><BR><BR>
<A name="#wat">Wat is What Pulse?</a><BR><BR>
WhatPulse is een project dat je keys, clicks en afgelegde afstand met je muis kan bijhouden door middel van een programma dat je op je computer installeert. Het programma heeft ook de mogelijkheid (dus niet verplicht) om je toetsaanslagen apart te registreren zodat je een overzicht krijgt van welke toets je nou het meest indrukt.
<BR><BR>
Uiteindelijk draait het bij de meeste mensen om de competitie. Wij doen als subteam mee met de top. Uiteraard is de eerste plaats waar we voor gaan en willen blijven. Dus daarom hebben we ook jouw hulp nodig.
<BR><BR>
Lijkt het je leuk om voor jezelf en/of voor Division Brabant/ Dutch Power Cows mee te doen lees dan verder...
<BR><BR><BR>
<A name="#keylogger">Dus What Pulse is een Keylogger?</a><BR><BR>
Dit zou mijn eerste vraag zijn waarop ik antwoord zou willen hebben als ik dit voor het eerst las dus dit maar eerst:
<BR><BR>
Ja, zo zou je het best kunnen zeggen. Maar niet 1 die wachtwoorden of andere zaken "steelt". Diverse mensen (ook op GoT) hebben het WhatPulse programma gesnifft of het geen informatie verzend die de privacy schend. Ook heb ik persoonlijk nergens geruchten of feiten gelezen dat het WhatPulse programma onveilig is. Hiernaast komt het feit dat er nu al tienduizenden mensen meedoen met dit project over de gehele wereld dus dat als het onveilig zou zijn dit echt wel opgemerkt was.
<BR><BR><BR>
<A name="#beginnen">Hoe kan ik beginnen?</a><BR><BR>
  • Je gaat naar WhatPulse.org en je registreert je daar. Let wel op dat je [DB] voor je naam zet. Hierdoor kom je automatisch in het subteam Division Brabant. Het is niet hoofdlettergevoeglig.
  • Als je WhatPulse 1.5 beta 1 of hoger wil gebruiken, zul je eerst minstens één Pulse Profile in moeten stellen. Ga je 1.4.7 gebruiken, dan kan je deze stap overslaan. Ga naar je Pulse Profiles in My WhatPulse (link werkt alleen als je ingelogd bent). Vervolgens typ je een naam in het vakje en klik je op Add New Profile. Die naam moet je ook invullen na de volgende stap, als je WhatPulse op je computer bent geïnstalleerd. Hier kan je meer lezen over Pulse Profiles.
    Je kan bijvoorbeeld profielen maken voor laptop, pc en server. Maak hier geen profielen van verschillende vrienden die op je naam tikken, want dat kan veel problemen opleveren.
  • Vervolgens moet je het programma (de cliënt) downloaden en installeren zodat je keys, clicks en muisafstand bijgehouden kunnen worden. Note: de muisafstand bijhouden is nieuw sinds 1.5 beta 1, oudere versies ondersteunen dit dus niet.
  • Nu ben je in principe klaar. Maar als je ook nog bij een team wilt horen dan ga je naar my.whatpulse.org/teams (deze link werkt alleen als je geregistreerd en ingelogd bent op whatpulse.org) om een team te kunnen joinen. Om ons team te helpen moet je lid zijn van het team Dutch Power Cows en dat heet dan dus ook Dutch Power Cows. Dus als je ons wilt joinen moet je daar op zoeken.
    Tegenwoordig is het ook mogelijk om een sub-team te joinen. DivisionBrabant staat daar ook bij. Join ons dus ook op de WhatPulse-site!
  • In je profiel op whatpulse.org heb je de mogelijkheid om "Notify me on new private messages" aan te vinken. Het is handig dat je dit aanvinkt als je besluit in team van DPC te komen zodat je een email ontvangt zodra er een nieuwe private message binnengekomen is.
<BR><BR><BR>
<A name="#join">Hoe join ik als ik al een account heb?</A><BR><BR>
Gelukkig is dit ook mogelijk. Je hoeft niet opnieuw te beginnen, maar kan je account gewoon aanpassen met de prefix [db]. Als je [db] voor je naam hebt gezet kom je automatisch in de Dutch Power Cows Statistieken bij ons subteam. Helaas moeten de subteamstats wel handmatig aangepast worden om je op te nemen in die stats. Laat dit dus even weten op het forum of via een PM of mail aan Witlof. Dit zorgt dan verder wel dat het goed komt.
Tegenwoordig is het ook mogelijk om een sub-team te joinen. DivisionBrabant staat daar ook bij. Join ons dus ook op de WhatPulse-site!
<BR><BR><BR>
<A name="#stats">Statistieken</A><BR><BR>
Uiteraard willen we allemaal zien wat we bijdragen aan het geheel. Daarom houden we ook stats bij. Er zijn stats van DPC. Daar kun je terugvinden hoe ons subteam het doet t.o.v. de rest. Deze stats worden 1x per dag geupdate. Dat vindt plaats rond 4:00.
Ook hebben we dankzij DJKlungel *O* stats van ons eigen subteam. Deze stats zijn redelijk actueel. Ze worden namelijk ieder uur ververst. Daarin staat hoeveel je totaal hebt, maar ook wat je die dag al hebt bijgedragen aan het team. Van die statistieken worden ook hitparades gepost op het forum.
<BR><BR><BR>
Links<BR><BR>
DPC Stats: http://dpcpulse.nl/
Subteam Stats: http://whatpulse.divisionbrabant.nl/
<BR><BR>
<A name="#terms">Terminologie</A><BR><BR>
  • kc = keycount
  • tkc = total keycount
  • mc = mouseclicks
  • tmc = total mouseclicks
  • rank = global rang
  • klp = keycount last pulse
  • avkps/avkpm/avkph = gem. keys per seconde/minuut/uur
  • avcps/avcpm/avcph = gem. mouseclicks per seconde/minuut/uur
  • k/c r = key/click ratio
<BR><BR><BR>
<A name="#troubles">Problemen?</A><BR><BR>
Hieronder vind je enkele veel voorkomende problemen terug. Heb je echter een nieuw probleem, post het dan op het forum en wie weet kunnen we je helpen om dit probleem op te lossen.
<BR><BR>
Hoe moet ik inloggen als ik het Whatpulse programma heb opgestart?<BR><BR>
Je moet bij het opstarten een venster krijgen waarin je accountgegevens gevraagd worden. Je vult je username en wachtwoord in en drukt vervolgens op Get Account Information (eventueel vul je nog een Proxy in als je daarachter werkt). Bij een succesvolle join moet jij in datzelfde venster bij het kopje status je account informatie te zien krijgen. Druk vervolgens op OK en vanaf nu worden je keys en clicks geregistreerd.
Bij versie 1.5 dien je nog wel je profiel bij je gegevens op te geven. Zonder dit profiel zal het niet goed gaan. Gebruik wel duidelijke profielen om problemen te voorkomen. Laptop, server, thuis en werk zijn enkele voorbeelden.
<BR><BR>
Hoe kan ik mijn keys en clicks nu zenden naar whatpulse.org?<BR><BR>
Dit kan je doen door dubbel te klikken op het W plaatje in je systray. Het Whatpulse programma zelf heeft ook diverse instellingen om dit automatisch te laten doen. Dat zenden wordt ook wel "Pulsen"; genoemd.
<BR><BR><BR>
Ik krijg meldingen dat er niet in het register geschreven kan worden?<BR><BR>
Je kunt Whatpulse alleen gebruiken als je rechten hebt tot schrijven in het Windows register. Dit i.v.m. de beveiliging tot cheaten bijvoorbeeld.
<BR><BR><BR>
Ik ben keys en/of clicks zomaar kwijt geraakt?<BR><BR>
Vanwege de beveiliging schrijft het Whatpulse programma in een zogenaamde .bin bestand EN in het Windows register. Er is geen mogelijkheid om dit te backuppen ook weer vanwege de cheatgevoeligheid.
<BR><BR>
Om te voorkomen dat je zomaar keys en/of clicks kwijt raakt: sluit Whatpulse of Windows op de juiste manier af. Dus niet zomaar de power of reset knop van je PC indrukken. Ook kun je beter niet het Whatpulse programma afsluiten via taakbeheer.
<BR><BR>
Verder als je last hebt van een onstabiel systeem die regelmatig vastloopt of zomaar reset is het verstandig op je keys en clicks regelmatig (automatisch) te laten pulsen, zodat een eventueel verlies minimaal is. Ook als je gaat experimenteren als in overklokken of andere zaken waar de PC een grote kans van slagen heeft zomaar te rebooten of vast te lopen is het verstandig om van te voren alvast te pulsen.
<BR><BR><BR>
Mooi, dan installeer ik Whatpulse ook op mijn moeders pc :D<BR><BR>
Dit mag dus niet! Je mag Whatpulse WEL op meerdere PC's installeren maar ALLEEN als jij er dan ook daadwerkelijk gebruik van maakt. Als iemand anders gebruik gaat maken van de PC waar whatpulse op staat dan wordt je geacht uit te loggen.
<BR><BR>
Natuurlijk is dit systeem vrij moeilijk te controleren, maar cheaters (dit wordt gezien als een vorm van cheaten, ja) worden vanzelf opgemerkt en dan wordt je hele account gebanned! Niet leuk voor jezelf en zeker niet voor het team (die dan keys verliest en mogelijk een slechte naam hierdoor krijgt).
<BR><BR><BR>
Activity Throttle Breached?<BR><BR>
Dit is meestal een cheat beveiligings issue. Je kan sowieso maximaal 1 keer in de minuut pulsen. Een tweede check is of je avKPS niet hoger ligt dan 4. avKPS is average keys per second.
<BR><BR>
Als jij bijvoorbeeld gebruik maakt van 2 pc's en je pulsed op de ene pc keys en je wilt daarna ook de keys pulsen van de andere PC dan heb je veel kans dat je deze message krijgt. Er staat dan dat je een uur moet wachten ofzo, maar afhankelijk dus hoeveel tijd ertussen zit t.o.v. de keys kan dit (veel) langer duren.
<BR><BR><BR>
De client heeft mijn 500k gepulsed terwijl ik spaarde voor de 1M :( <BR><BR>
Tja, daar valt weinig aan te doen. Wat je wel kan doen om het te voorkomen, is een valse proxy instellen. Dan kan hij niet meer pulsen, wat er ook gebeurd. Controleer natuurlijk wel of die proxy niet bestaat... :P
Als er dan nog wat met je keys gebeurd behalve dat ze omhoog gaan...
<BR><BR><BR>
WhatPulse versie 1.5 (die zich nu in een publieke testfase bevind) heeft de optie gekregen om het pulsen via het dubbelklikken op de W uit te zetten. Je kan dan pulsen door rechts te klikken op het icoontje en dan voor Pulse! te kiezen. Ook kan je pulsen via Ctrl-Alt-P aanzetten in 1.5. Verder werkt het pulsen bij een bepaald tijdstip of bij een bepaald aantal keys/clicks nu wel.
<BR><BR><BR>
Met dank aan onze Bron: DPC _/-\o_[/html]
Laatst gewijzigd door Witlof op za jul 13, 2013 12:06 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Sub-Teams op WhatPulse.org

Plaats reactie