cloud / dms

Voor vragen over Hardware, Software of zelfs het internet kun je hier terecht.

Moderator: Global Moderators

Plaats reactie
devino
Contacteer:

cloud / dms

Bericht door devino » di nov 29, 2011 10:30 pm

Brabo's

Ik ben aan het zoeken naar een mooie oplossing om op mijn sbs-servert te installeren. Ik maak vanaf mijn pc een verbinding naar de servert als netwerkschijf. Werkt prettig en snel en wilde ik graag zo houden. Nu wil ik een optie toevoegen op die mappen die al als netwerkschijf fungeren. Ik wil dit via internet kunnen benaderen en bij voorkeur ook wijzigingen in de bestanden aanbrengen zonder extra software te installeren.
Ik kan zelf op mijn werk nl geen software installeren en mijn broer die binnenkort voor 8 maanden weg gaat wil ik er ook gebruik van kunnen laten maken vanuit een internet cafe (alles zal dus over https gaan). Doordat ik mn broer ook toegang ga geven wil ik er als extra optie bulk-upload op zodat hij zijn foto's kan veiligstellen.

Ik heb al vanalles zitten proberen maar het juiste ben ik nog niet tegen gekomen.
- sharepoint: lastig te beheren als "leek"
- eyeOS: ik krijg python niet goed aan de gang op mn server
- mollify: werkte ook niet (weet niet meer waarom)
- ulteo: niet configureerbaar genoeg in het installeren waardoor deze in conflict komt met bestaande poorten en hostnames op de server
-
-
-
ben het overzicht een beetje kwijt wat ik verder nog had geprobeerd, dus iemand suggesties?
ftp is geen optie, geen ssl en ftps kan niet zonder extra software en die poort is dicht op mn werk (alleen 80 en 443)
c_/

Deze reactie kan je nuttig vinden of niet, ik wilde het kwijt!
Afbeelding

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Re: cloud / dms

Bericht door Witlof » di nov 29, 2011 10:45 pm

Kan je niet op een of andere manier linken met Dropbox? of een ftp server opzetten?

itsalwaysme
Contacteer:

Bericht door itsalwaysme » di nov 29, 2011 10:53 pm

webDav?

Overigens, Heijmans toch? Daar kan je van alles installeren ;P (heb ik van het weekend nog op de laptop van mijn vader gedaan :P)
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Afbeelding

devino
Contacteer:

Bericht door devino » wo nov 30, 2011 9:17 am

Witlof schreef:Kan je niet op een of andere manier linken met Dropbox? of een ftp server opzetten?
bij dropbox heb je software nodig voor zo ver ik weet, ftp server lijkt me toch de minst fijne oplossing.
itsalwaysme schreef:webDav?

Overigens, Heijmans toch? Daar kan je van alles installeren ;P (heb ik van het weekend nog op de laptop van mijn vader gedaan :P)
WebDav heb ik nog niet volledig onderzocht, misschien wel een goede optie.
(ja Heijmans en ik draai nog win XP, de win 7 users kunnen idd wel vanalles installeren, maar ik nog niet. of weet jij het local admin wachtwoord ;) )
c_/

Deze reactie kan je nuttig vinden of niet, ik wilde het kwijt!
Afbeelding

itsalwaysme
Contacteer:

Bericht door itsalwaysme » wo nov 30, 2011 6:44 pm

devino schreef:
Witlof schreef:Kan je niet op een of andere manier linken met Dropbox? of een ftp server opzetten?
bij dropbox heb je software nodig voor zo ver ik weet, ftp server lijkt me toch de minst fijne oplossing.
itsalwaysme schreef:webDav?

WebDav heb ik nog niet volledig onderzocht, misschien wel een goede optie.
(ja Heijmans en ik draai nog win XP, de win 7 users kunnen idd wel vanalles installeren, maar ik nog niet. of weet jij het local admin wachtwoord ;) )
O-)
ken je hacks in Windows Xp ;)
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Afbeelding

Theadalus
Contacteer:

Bericht door Theadalus » ma jan 16, 2012 4:06 am

Remote Desktop, of via SMB (evt. port forward in je router)?