BOINC Project voor Atom N330 systeem

Voor vragen over Hardware, Software of zelfs het internet kun je hier terecht.

Moderator: Global Moderators

Plaats reactie
TFH
Contacteer:

BOINC Project voor Atom N330 systeem

Bericht door TFH » zo mei 01, 2011 3:07 pm

Ik heb vorige week Malaria Control op mijn Intel Atom systeempje geïnstalleerd, waar ook mijn XBMC (www.xbmc.org) op draait. Ik wilde eens kijken of ik enig prestatie verschil zou merken binnen XBMC en dit was gelukkig niet het geval.
Inmiddels is de Stampede afgelopen en zit ik eens na te denken wat voor project ik op dit ding kan draaien, wat ook nog een beetje puntjes oplevert op dit vrij slome systeem. Specs:

* Intel N330, 2 x 1,6 Ghz met Hypterthreading met 2 Gbyte geheugen: http://www.malariacontrol.net/show_host ... tid=194290

Daar XBMC er op draait, wil ik niet de GPU gebruiken :)

Iemand toevallig enige ervaring met BOINC op een dergelijk sloomheidsmonster?
Afbeelding

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Re: BOINC Project voor Atom N330 systeem

Bericht door Witlof » zo mei 01, 2011 3:17 pm

Voor BOINC denk ik dat MC de kleinste WU's heeft die dus het snelste verwerkt worden. Ik weet niet of er projecten zijn die we momenteel nog niet actief draaien, die geschikt zijn. Alle projecten kan ik ook niet echt goed. Misschien is OGR iets voor je? Kleine stabiele client. Moet maar kijken, je kan natuurlijk ook gewoon even alle projecten even een dagje testen of zo :D

TFH
Contacteer:

Bericht door TFH » zo mei 01, 2011 3:31 pm

Witlof schreef:Voor BOINC denk ik dat MC de kleinste WU's heeft die dus het snelste verwerkt worden. Ik weet niet of er projecten zijn die we momenteel nog niet actief draaien, die geschikt zijn. Alle projecten kan ik ook niet echt goed. Misschien is OGR iets voor je? Kleine stabiele client. Moet maar kijken, je kan natuurlijk ook gewoon even alle projecten even een dagje testen of zo :D
Hmmm, ik hou het toch liever bij een BOINC project :) Even alles onder één paraplu houden. Verder ben ik nou niet echt ervaren onder Linux (understatement), dus ik ben al blij genoeg dat ik BOINC goed draaiend heb gekregen :)
Overigens ben ik niet op zoek naar een project welke zo snel mogelijk resultaten inlevert, maar op deze hardware zoveel mogelijk puntjes/dag oplevert :)
Afbeelding

itsalwaysme
Contacteer:

Bericht door itsalwaysme » zo mei 01, 2011 6:15 pm

R@H heeft over het algemeen ook wel kleine en voor langzamere systemen makkelijk te verteren WU's. Aangezien je daar al aardig bezig bent, is dat ook wel een idee.
Projecten als WCG en E@H zijn niet aan te raden. Die WU's trekken aardig wat geheugen weg en zijn op snellere systemen al aardig lang bezig.
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Afbeelding

Plaats reactie