Windows7 netwerk gedoe

Voor vragen over Hardware, Software of zelfs het internet kun je hier terecht.

Moderator: Global Moderators

itsalwaysme
Contacteer:

Re: Windows7 netwerk gedoe

Bericht door itsalwaysme » za jan 01, 2011 11:46 am

Sputnik schreef:Afbeelding

Ik kan de Nic's elk een eigen IP geven (bv 10.0.0.1) met subnet 255.255.255.0 Gateway en DNS laat ik blanco.
Vervolgens ben ik verloren...
Klik op dat parkbank icoontje bij Onbekend Netwerk/Openbaar Netwerk dan heb ik enkel de optie "samenvoegen" met netwerk "Huis".

edit: bedoeling blijft wel: inet via netwerk "Huis" en prive netwerk over Lan zonder dat rest van mensen op "Huis" toegang hebben tot prive lan. En als het even kan dat ik bv er ook een XP bak aan die lan kan hangen.
Je moet ze niet gaan samenvoegen, dat gaat zeker fout.
Wat je moet proberen is van het 'openbaar netwerk' (dat is toch het bedrade netwerk?) ook een prive/thuis netwerk van maken. Hierdoor komen de opties van bestandsdelen iets makkelijker naar voren. Als je beide pc's een ander ip gegeven hebt in de range 10.0.0.x met subnet 255.255.255.0 moeten ze elkaar zeker kunnen zien over de kabel. Als je dan op beide pc's een (test) share hebt met alle rechten, zou het moeten werken dat als je naar \\10.0.0.xx\share gaat.

Zo niet, denk dan eens aan je firewall, test eens zonder wifi aan, controleer de sharing-services op beide pc's, sommige virusscanners willen wel eens wat meer blokkeren dan alleen virussen, maar ook poorten.

Om een XP-pc ertussen te zetten zou er een paar andere probleempjes naar boven kunnen komen. Dat bijvoorbeeld de XP machine de rechten van de win7 machine niet snapt ofzo. Maar je ken hem er makkelijk ertussen zetten, Als je natuurlijk een switch gebruikt met daaraan alle pc's met een rechte kabel (dus niet cross).
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Afbeelding

Plaats reactie