veul mailtjes sturen

Voor vragen over Hardware, Software of zelfs het internet kun je hier terecht.

Moderator: Global Moderators

Plaats reactie
devino
Contacteer:

veul mailtjes sturen

Bericht door devino » di feb 02, 2010 6:04 pm

Mede-brabo's,

Aangezien jullie toch veul weten had ik een vraagje voor jullie.
Voor het atelier/galerie waar ik nog wel eens wat hobby projectjes doe heb ik de volgende uitdaging opnieuw gekregen. Ze hebben een mailinglist, waarnaar ze een heleboel mensen eens in de x tijd een mailtje naar sturen. Op dit moment doen ze dat met groupmail (de gratis editie).
Dit werkt al enkele jaren prima en ze zijn nog steeds tevreden met deze oplossing die ik toen heb aangedragen. Het internet is ondertussen al een stuk verder en klantvriendelijkheid moet ook een stukje hoger komen, dus wil ik de mogelijkheid gaan creëren om via de website (en een link onder het mailtje) jezelf aan-/af te melden voor de mailinglist.

Nu heb ik natuurlijk wel eens gehoord van de tool mailman, maar dat is eigenlijk net een stapje te zwaar voor dit doel en dat staat ook niet op die server geïnstalleerd (heb geen andere toegang dan user-toegang).
Ik zoek dus iets dat of iedere keer als er gemaild gaat worden online met de mysql-database gaat praten over welke adressen gemaild moeten worden, of een script voor op de server zelf

Code: Selecteer alles

mail();
schijnt wel prima te werken op die server, mits ik na x aantal mailtjes 1 min. kan wachten.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën.
c_/

Deze reactie kan je nuttig vinden of niet, ik wilde het kwijt!
Afbeelding

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Re: veul mailtjes sturen

Bericht door Witlof » di feb 02, 2010 8:07 pm

Mailman gebruiken wij bij DB ook :)

maar check hier eens: http://www.yourmailinglistprovider.com/nl/

devino
Contacteer:

Bericht door devino » di feb 02, 2010 8:17 pm

Had ondertussen zelf ook zitten doorzoeken: http://www.notonebit.com/projects/mailing-list/ kan ik zelf op de server zetten. Hier ga ik eens mee spelen...

@Witlof: YMLP is inderdaad een optie, maar wilde eerst kijken of er gratis alternativen zijn, want voor YMLP moet je betalen als je adressen wilt importeren.
c_/

Deze reactie kan je nuttig vinden of niet, ik wilde het kwijt!
Afbeelding

TommyGun
Contacteer:

Bericht door TommyGun » do feb 04, 2010 2:21 pm

Geen idee hoe en wat, er zijn vast genoeg OpenSjors pakketten, maar inderdaad; wachten tussen de mails is een must!
Afbeelding

Plaats reactie