Upgrade spulletjes gekocht. De moeite waard?

Voor vragen over Hardware, Software of zelfs het internet kun je hier terecht.

Moderator: Global Moderators

Emmer1969
Contacteer:

Upgrade spulletjes gekocht. De moeite waard?

Bericht door Emmer1969 » di aug 11, 2009 9:58 pm

Aangezien ik al een tijdje tegen een update aan zit te hikken en er op de V&A pagina van GoT soms grappige aanbiedingen voorbij komen, heb ik daar 's een avondje rond lopen snuffelen. Binnen anderhalf uur het volgende bij elkaar weten te zoeken, voor nog geen 90 euri's:

ASRock K10N78M AM2+ Moederbord
AMD Athlon 64 X2 5400+ Processor
3 Gb Corsair VS1GB533D2 Geheugen

Komende van een AMD Athlon64 3200+ met 1.5 Gb (en een Radeon X1650 grafische kaart), volgens mij geen slechte upgrade en geen slechte deal, of wel?

Ben van plan om voorlopig mijn Radeon X1650 over te zetten (als dat gaat natuurlijk). Maar er komt vast binnenkort nog wel iets leuks voorbij op GoT V&A ;)

Jullie mening?
A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

Afbeelding

itsalwaysme
Contacteer:

Re: Upgrade spulletjes gekocht. De moeite waard?

Bericht door itsalwaysme » wo aug 12, 2009 10:24 am

Als je Radeon x1650 een pci-e kaart is dan is het geen probleem, en zeker de moeite waard. Maar als het een agp versie is, dan zou je je kaart niet over kunnen zetten. ik zou dit voor de zekerheid maar even checken:P. ik ken genoeg mensen waar het wel eens fout bij gegaan is.
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Afbeelding

Bastiaan
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » wo aug 12, 2009 12:06 pm

Is geen slechte deal geweest als ik het zo zie.

Ik wil binnenkort ook een kleine upgrade doen van mijn oude systeem, gaat denk ik alleen wel wat meer kosten want ik wil zo'n phenom II ding hebben :D
Afbeelding
Afbeelding

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » wo aug 12, 2009 12:17 pm

Upgrades zijn altijd leuk. Ik wil hier eigenlijk alle zut weg doen en dan 1 nieuwe workstation er voor terug zetten. Maar moet nog eerst even kijken hoe ik dat kan financieren met eventueel die ouwe zut. Heb nog wel wat oude toelie staan die misschien nog wel een bijdrage kan leveren. Kleine beetjes maken ook een berg ;)

itsalwaysme
Contacteer:

Bericht door itsalwaysme » wo aug 12, 2009 1:06 pm

Ik ben ook aan het kijken voor een update van mijn server. Hij is en te langzaam aan het worden (of ik laat hem te veel doen) en volgens mij kan de processor veel zuiniger.

Alleen zal het nog wel ff duren voordat ik die update doe, want het kost toch weer geld....
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Afbeelding

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » wo aug 12, 2009 1:19 pm

Tja, dat is altijd het probleem....

itsalwaysme
Contacteer:

Bericht door itsalwaysme » wo aug 12, 2009 1:27 pm

Gelukkig ben ik vanaf maandag niet meer werkeloos, dus dan gaat het geld een minder groot probleem worden :D
al moet ik natuurlijk wel eerst mijn proeftijd doorkomen

Afbeelding

Emmer1969
Contacteer:

Bericht door Emmer1969 » wo aug 12, 2009 3:58 pm

itsalwaysme schreef:Als je Radeon x1650 een pci-e kaart is dan is het geen probleem

't Is een PCI-e kaart. Toevallig weet ik dat, omdat ik mijn huidige moederbord speciaal heb aangeschaft vanwege die PCI-e aansluiting. Mn vorige had alleen AGP. Maar dat is alweer een jaartje of twee-drie geleden...

Moederbord en geheugen zijn inmiddels onderweg, alleen die meneer/mevrouw van de processor reageert niet erg meer...

itsalwaysme schreef:al moet ik natuurlijk wel eerst mijn proeftijd doorkomen

Succes!!
A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

Afbeelding

Emmer1969
Contacteer:

Bericht door Emmer1969 » wo aug 12, 2009 4:24 pm

Emmer1969 schreef:Moederbord en geheugen zijn inmiddels onderweg, alleen die meneer/mevrouw van de processor reageert niet erg meer...

WTF!! Advertentie is verwijderd zonder een berichtje! Wat een $^#&%$*$%%*

Nu moet ik dus op zoek naar een behoorlijke socket AM2+ processor...

Afbeelding

itsalwaysme
Contacteer:

Bericht door itsalwaysme » wo aug 12, 2009 5:41 pm

ik weet niet wat je er uit voor wilt geven, maar voor minder dan 100 euro heb je best wel leuke nieuwe AM2+ cpu's

zie hier

Afbeelding

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » wo aug 12, 2009 6:14 pm

Emmer1969 schreef:
Emmer1969 schreef:Moederbord en geheugen zijn inmiddels onderweg, alleen die meneer/mevrouw van de processor reageert niet erg meer...

WTF!! Advertentie is verwijderd zonder een berichtje! Wat een $^#&%$*$%%*

Nu moet ik dus op zoek naar een behoorlijke socket AM2+ processor...

Das een mooie aanleiding voor een slechte recensie. Daar wordt je niet vrolijk van....

Emmer1969
Contacteer:

Bericht door Emmer1969 » wo aug 12, 2009 6:28 pm

itsalwaysme schreef:ik weet niet wat je er uit voor wilt geven, maar voor minder dan 100 euro heb je best wel leuke nieuwe AM2+ cpu's
zie hier

Zat toch eigenlijk meer aan 50 te denken. Vandaar dat ik 2e hands aan het zoeken was!

Witlof schreef:Das een mooie aanleiding voor een slechte recensie. Daar wordt je niet vrolijk van....

Ja, dat ben ik ook zeker van plan. Alleen de kopie van mn mail staan op de thuis PC. En zoals je weet kan ik daar hiervandaan niet bij...

Afbeelding

itsalwaysme
Contacteer:

Bericht door itsalwaysme » do aug 13, 2009 12:37 pm

Emmer1969 schreef:
itsalwaysme schreef:ik weet niet wat je er uit voor wilt geven, maar voor minder dan 100 euro heb je best wel leuke nieuwe AM2+ cpu's
zie hier

Zat toch eigenlijk meer aan 50 te denken. Vandaar dat ik 2e hands aan het zoeken was!

okee dat wist ik dus niet, ik zal hier eens rondvragen of iemand nog een AM2+ cpu over heeft, al verwacht ik er niet veel van, omdat de meeste Intel mannen zijn.

Afbeelding

Emmer1969
Contacteer:

Bericht door Emmer1969 » do aug 13, 2009 3:12 pm

itsalwaysme schreef:okee dat wist ik dus niet, ik zal hier eens rondvragen of iemand nog een AM2+ cpu over heeft, al verwacht ik er niet veel van, omdat de meeste Intel mannen zijn.

Ik houd me aanbevolen voor een snelle AM2+ processor. Tot die tijd heb ik via MP een AM2 processor op de kop weten te tikken voor 25 euro, een AMD Athlon 64 X2 5200 True Dual Core Brisbane 2.7GHz. Die voldoet voorlopig wel, maar sneller is natuurlijk altijd beter, zeker vanuit een 'grazend' oogpunt gezien ;)

Afbeelding

Emmer1969
Contacteer:

Bericht door Emmer1969 » do aug 13, 2009 7:54 pm

Ik hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen dat ik hier nog even door 'zeur'? Maar op GoT zijn ze zo streng en verwachten ze dat je vrijwillig pagina's met tekst gaat zitten doorworstelen |:(

Aangezien ik sinds vorige week mijn Tribal Wars carriere op slot heb gegooid, ben ik weer wat vaker van plan om lekker ouderwets (off-line) te gaan FPS'en (met keyboard en muis, altijd goed voor WP stats :)). Met deze upgrade voor de deur, moet ik toch wel weer wat nieuwere spellen kunnen oppakken. Alleen dan vraag ik me af of mijn huidige videokaart (Radeon X1650) wel past bij de nieuwe hardware. Ik zie met enige regelmaat aanbiedingen van 8800GT(S) videokaarten voorbij komen, voor aangename prijsjes (moet ik alleen zien dat ik na de vakantie nog wat vakantiegeld overhoud ;)). Zou zo'n kaart passen bij de nieuwe hardware, of is dat overkill?

Afbeelding

Plaats reactie