Upgrade spulletjes gekocht. De moeite waard?

Voor vragen over Hardware, Software of zelfs het internet kun je hier terecht.

Moderator: Global Moderators

itsalwaysme
Contacteer:

Re: Upgrade spulletjes gekocht. De moeite waard?

Bericht door itsalwaysme » do aug 13, 2009 8:29 pm

ik weet niet of het overkill is, maar dan zou ik eerder kijken naar een AMD/ATI HD4850. Deze is goedkoper en nog sneller ook. Ik moet wel zeggen dat het wel een heethoofd is, de mijne kan zo nu en dan toch wel een graad om 85 worden met de standaard koeler.
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Afbeelding

Emmer1969
Contacteer:

Bericht door Emmer1969 » do aug 13, 2009 9:37 pm

itsalwaysme schreef:ik weet niet of het overkill is, maar dan zou ik eerder kijken naar een AMD/ATI HD4850. Deze is goedkoper en nog sneller ook.

Goedkoper is altijd beter ;) Zie dat-ie nieuw idd ook redelijk geprijsd is. 't Zal toch voor na de vakantie worden...

Weet niemand ergens een goeie hardwarevergelijkingssite waar je dit soort dingen naast elkaar kan leggen? Google laat MIJ een beetje in de steek wat dat betreft :(
A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

Afbeelding

TommyGun
Contacteer:

Bericht door TommyGun » vr aug 14, 2009 11:41 am

Goedkoop is duurkoop :P
Afbeelding

itsalwaysme
Contacteer:

Bericht door itsalwaysme » vr aug 14, 2009 11:54 am

TommyGun schreef:Goedkoop is duurkoop :P

ligt eraan met wat. Er zijn toch wel een aantal tegenvoorbeelden......
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Afbeelding

Emmer1969
Contacteer:

Bericht door Emmer1969 » vr aug 14, 2009 4:47 pm

TommyGun schreef:Goedkoop is duurkoop :P

Ben ik normaal gesproken volledig met je eens. Maar AMD levert toch echt geen rotzooi en de prijzen van AMD liggen over het algemeen nou eenmaal wat lager, dus in dit geval: BETER!!

Moederbord en processor vandaag ontvangen. Ziet er eventjes wat anders uit dan het spulletje dat nu in mn kast zit!

Het moederbord ondersteund Hybrid SLI. Volgens de vorige eigenaar van het moederbord zou dat oa inhouden dat ik mijn grafische kaart apart mee kan laten grazen. Iemand hier die daar iets meer van weet?

´t Zal toch pas voor over drie weken zijn. Ik denk dat mijn vrouw het niet goed vind als ik morgen op m'n gemak een PC in elkaar ga zetten als er ook ingepakt moet worden voor de vakantie ;-)
A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

Afbeelding

Emmer1969
Contacteer:

Bericht door Emmer1969 » ma sep 07, 2009 4:52 pm

Zo, ben alweer sinds dinsdag terug van vakantie. Ben eerst ff een paar dagen bezig geweest om alle nieuwe onderdelen in te bouwen en sinds gisteren draait alles weer zoals ik wil. Ik heb verder nog niet heftig zitten gamen ofzo, maar ik moet zeggen dat in het dagelijkse gebruik ik niet echt veel verschil merk. Hooguit tijdens het downloaden, maar dat heeft meer te maken met de snelheidsverdubbeling van Ziggo ;)

Ik zal 'm vanavond een keertje door 3DMark 2006 heen halen. 's Even kijken hoe groot het verschil is...

Afbeelding

itsalwaysme
Contacteer:

Bericht door itsalwaysme » ma sep 07, 2009 6:54 pm

als het om de upgrade van je Topic Start gaat, dan zou je het verschil zeker wel moeten merken. maar tijdens het browsen mss niet, omdat je bij je vorige systeem waarschijnlijk niet het volledige systeem gebruikte. maar met zwaardere programma's wel. en waarschijnlijk ook met de hoeveelheid punten die je gaat halen bij DPC :P

Afbeelding

Plaats reactie