[FAQ] WCG [World Community Grid]

Alle Berkeley Open Infrastructure for Network Computing(BOINC) projecten zoals SETI, WCG, Rosetta, Leiden Classical, Einstein en meer

Moderator: Global Moderators

Plaats reactie
CoronelHimself
Contacteer:

[FAQ] WCG [World Community Grid]

Bericht door CoronelHimself » ma mar 16, 2009 9:07 pm

Wat is WCG?
WCG staat voor World Community Grid. Het World Community Grid is een grid waarin verschillende projecten draaien. De meeste projecten richten zich op ziekten, terwijl andere gericht zijn op het klimaat of om voedsel te verbeteren. Je kunt zelf kiezen aan welke projecten je meedoet. Op dit moment zijn er acht actieve projecten, namelijk:

Actieve projecten
>Say No to Schistosoma
>GO Fight Against Malaria
>Drug Search for Leishmaniasis
>Computing for Clean Water
>The Clean Energy Project - Phase 2
>Help Fight Childhood Cancer
>Human Proteome Folding - Phase 2
>FightAIDS@Home

Afgeronde projecten
>Computing for Sustainable Water
>Help Conquer Cancer
>Help Cure Muscular Dystrophy - Phase 2
>Discovering Dengue Drugs - Together - Phase 2
>Influenza Antiviral Drug Search
>The Clean Energy Project - Phase 1
>Discovering Dengue Drugs – Together - Phase 1
>Nutritious Rice for the World
>AfricanClimate@Home
>Help Cure Muscular Dystrophy - Phase 1
>Genome Comparison Overview
>Help Defeat Cancer
>Human Proteome Folding - Phase 1

Registreren
Iedereen dient zich eerst aan de te melden op http://www.worldcommunitygrid.org
Dan druk je op "become a member" en in het daaropvolgende scherm vul je je membername in. Je membername dient in het volgende format aangemaakt te worden: "Division Brabant.Nickname" Uiteraard mag je op de plek van "Nickname" zelf iets verzinnen. Let op de punt tussen "Division Brabant" en "Nickname".

Projecten
Daarna kies je aan welke projecten je wilt deelnemen, je kunt uiteraard aan alle projecten tegelijk meedoen, maar als je maar 1 project kiest dan kan het zo zijn dat als er tijdelijk geen werk is, dat hij dan niks doet. Om dit te voorkomen is er ook nog een optie "If there is no work available for my computer for the projects I have selected above, please send me work from another project" je krijgt dan automatisch iets van een ander project. Ook kan je hier kiezen dat als er nieuwe projecten bijkomen dat je er dan automatisch aan meedoet. -> "Please opt me in to new projects as they become available".

Boinc
Nadat je het bovengaande hebt afgerond kun je de client "Boinc" downloaden. Boinc is het platform waarop onder andere WCG op draait. Het zorgt voor de distributie en het verwerken van de WU's (Working Unit)

Boinc is beschikbaar voor Linux, Mac en Windows.
>Download boinc hier
Voor mensen die voor een ander project al boinc hebben draaien kunnen gewoon de huidige client toepassen.
Wil je altijd de allerlaatste versie van boinc hebben, ga dan naar deze site. Een potentieel nadeel is dat er dan niet kan worden gegarandeerd dat alles goed werkt, maar uit eigen ervaring kan ik vertellen dat het geen problemen opleverd.

Explore
Je bent dan ondertussen aangekomen in "Explore World Community Grid". Klik op " join team" en kies voor de "Dutch Power Cows"

Boinc
Als boinc is geinstalleerd, klik dan op add project > vul dan de url van "www.worldcommunitygrid.org" in, als het goed is zou je niks meer hoeven te doen.

Advanced options
Voor de mensen die nog wat meer willen hobbyen aan de client, klik dan op advanced view.

Sparen
Het is mogelijk om te sparen bij WCG. Maar alleen voor maximaal tien dagen. Ga naar "[nl] voorkeuren" / "[en] preferences" en dan naar -> network usage -> additional work buffer -> 10 days daarna ga je naar het menu "Activity" -> "Network activity suspended"

Processor gebruik
Je kan ook het gebruik van de processor ook aanpassen naar je eigen zin. Menu "Advanced" -> "Preferences" -> Processor usage" Je kan hier instellen of WCG mag draaien als je laptop op accu werkt (Meestal niet verstandig aangezien je accu dan wel erg snel leeg is) en er zit een planner bij. Waarmee je bijvoorbeeld kan plannen dat hij alleen tussen 8:00 en 22:00 draait om zo te voorkomen dat je niet kan slapen. O-)

Veel gestelde vragen

Ik heb al geflushed maar heb nog altijd geen punten?

Dit is helaas ook mogelijk. Er is dan niets aan de hand. Je Work Units (WU's) staan dan als "pending validation" te boek. Dit kun je vinden op de website van World Community Grid als je ingelogd bent via My Grid en dan in het menu Results Status. Zodra de WU door 3 verschillende PC's berekend is, ga je de punten krijgen.

Zijn er projecten waarvoor je meer punten krijgt?

Nee, het kan wel zijn dat je over een Work Unit (WU) langer doet. Als dit het geval is, zal je hiervoor ook meer punten krijgen. Gemiddeld gezien blijven de punten per uur hetzelfde. Het maakt dus niet uit welk project je aanvinkt.

Hoe krijg ik ook zo'n supercool plaatje met badges?
Ga naar de site van SetiGermany en vul in het eerste vak je naam in en in de tweede "0" (nul dus) en dan "Anzeigen" Daarna log je in op het Division Brabant forum -> Gebruikerspaneel -> Profiel -> Onderschrift -> In het tekstvak zet je de url neer van de vorige site. Met [ img ] en [ /img ] tags eromheen.

Links:
World Community Grid Website
Dutch Power Cows WCG Wiki
Dutch Power Cows Statistieken
Division Brabant statistieken

[Update 23-06-2013] Actieve en afgeronde projecten bijgewerkt.
[Update 04-09-2011] Drug Search for Leishmaniasis toegevoegd.
[Update 12-10-2010] Actieve en afgeronde projecten bijgewerkt.
[Update 29-07-2010] Actieve en afgeronde projecten bijgewerkt.
[Update 07-02-2010] Actieve en afgeronde projecten / Advanced options / plaatje badges.
Laatst gewijzigd door CoronelHimself op zo jun 23, 2013 7:17 pm, 9 keer totaal gewijzigd.

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Re: [Alpha] FAQ WCG

Bericht door Witlof » di mar 24, 2009 11:23 pm

Om maximaal gebruik te maken van je PC dien je op de website in te loggen en vervolgens de volgende stappen te doorlopen:

-> Ga naar www.worldcommunitygrid.org en log in.
-> Ga vervolgens naar My Grid.
-> Klik dan in het menu op Device Manager
-> Dan is Device Profiles beschikbaar en klik dan daarop.
-> Klik op de Profile Name 'Default'
-> Selecteer de optie 'Maximum output' om alle cores van je PC maximaal te gebruiken en save het geheel.

Ik kwam erachter dat je bij nieuwe gebruikers standaard 1 core gebruikt met 60% belasting. Dat is dus op een quad core erg weinig. Vandaar dat je tijdens de stampede voor Maximum output kan gaan. Uiteraard mag je kiezen wat het beste bij je past. Alle beetjes helpen en wij zijn blij met alle extra puntjes.

p.s. Pas ook even in je profile je Country aan. We zijn natuurlijk wel trots op het feit dat we Nederlanders zijn :+

Bastiaan
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » do mei 07, 2009 2:01 pm

Ik had het standaard niet aangepast. Dit omdat de pc's dan niet te warm worden de pc goed blijft reageren. Dit is bij o.a. de OGR client standaard wel eens het geval dat hij vertraging gaat veroorzaken.

Maar de FAQ is redelijk compleet, wanneer wordt hij afgemaakt zodat ik hem op de website kan plaatsen en het woordje Alpha weg kan halen ;)
Afbeelding
Afbeelding

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » do mei 07, 2009 3:28 pm

Welke website? :X

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Re: [FAQ] WCG [World Community Grid]

Bericht door Witlof » do mei 13, 2010 3:25 pm

Je moet na het registreren nog wel het team Dutch Power Cows :Y

Tonkey
Contacteer:

Bericht door Tonkey » di nov 16, 2010 8:25 pm

EHm, ik heb wat fout gedaan...
Ik heb een werk buffer van 0,01 dagen (dus eigenlijk pas downloaden wanneer er 1 klaar is, of althans bijna klaar) nu had ik wel de netwerk connectie op elke 5 dagen gezet, zodat ik alleen zelf resultaten verzend.

Maar dat pakte hij dus op als een buffer van 5 dagen downloaden... Hoe kun je dus het beste instellen dat ik enkel resultaten verzend, en het programma download wanneer er 1 klaar is? Anders laat ik hem voortaan maar weer op 0,2 dagen netwerk, en een werkbuffer van 0,01 dagen staan...

(wel een leuke test of ik dit af ga krijgen, al gok ik van niet: ik wil snachts wel rust :P)
Afbeelding

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » di nov 16, 2010 10:40 pm

Als hij maar 1x in de 5 dagen 'netwerk' heeft, zal hij volgens mij voor 5 dagen binnenhalen. Maar ook ik kan me vergissen, want ik draai het momenteel niet :X

devino
Contacteer:

Bericht door devino » di nov 16, 2010 10:59 pm

Ik zou het niet zeker weten, maar volgens mij kan je er niet voor kiezen om wel automatisch te downloaden en handmatig te uploaden. Tenminste ik krijg het nu niet gevonden, misschien zijn er grotere boinc experts hier?
c_/

Deze reactie kan je nuttig vinden of niet, ik wilde het kwijt!
Afbeelding

Xaverius
Contacteer:

Bericht door Xaverius » di nov 16, 2010 11:10 pm

Zover ik weet is er geen mogelijkheid om alleen te uploaden zonder ook te downloaden, of andersom. De weg is of helemaal open of helemaal dicht voor de BOINC-manager. Het is dus op dat vlak behelpen...

Het is ook logisch dat je voor 5 dagen werk dan binnenhaalt aangezien je 5 dagen geen verbinding wil hebben. Eigenlijk heb je dan dus werk voor 5,01 dagen. B-)
Let op, alcoholist aanwezig! Wat zeg je nu? Nou, een biertje gaat er wel in. :9
Afbeelding
Afbeelding

Tonkey
Contacteer:

Bericht door Tonkey » di nov 16, 2010 11:27 pm

Xaverius schreef:Zover ik weet is er geen mogelijkheid om alleen te uploaden zonder ook te downloaden, of andersom. De weg is of helemaal open of helemaal dicht voor de BOINC-manager. Het is dus op dat vlak behelpen...

Het is ook logisch dat je voor 5 dagen werk dan binnenhaalt aangezien je 5 dagen geen verbinding wil hebben. Eigenlijk heb je dan dus werk voor 5,01 dagen. B-)
Is eigenlijk ook wel logisch :P Toch jammer dat het niet kan..
Ach, nu de netwerkverbinding en de buffer beide op 0.01 gezet. Ook even op geen nieuw werk gezet, al zal deze dat voorlopig toch niet doen :P Hij heeft nog 34 taken, voorlopig kan hij dus nog vooruit ;) Nu de uitdaging of ik alles binnen de tijd af krijg, ik ga ervoor!
Afbeelding

westlymontroos
Contacteer:

Bericht door westlymontroos » di okt 13, 2015 11:34 am

Trouwens, ik kan de stats van WCG niet posten. Ik kan hier niet inloggen: http://wcg.qik.nl/index.php?team=025RSM ... t=htmldpch

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » di okt 13, 2015 11:44 am

WCG stats liggen al een tijdje plat. We hebben helaas geen alternatief na het stoppen van DukeBox.

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » vr jan 27, 2017 3:04 pm

Er was al een tijdje wat beta WU's in omloop voor een nieuw project. Dat project is gisteren gestart:

Smash Childhood Cancer (SCC) is een spin-off/follow-up van het eerdere WCG-project 'Help Fight Childhood Cancer", dat al een tijdje is afgelopen.

Meer informatie op de project-pagina: https://www.worldcommunitygrid.org/rese ... verview.do

Als je dit project ook wilt draaien, moet je daarvoor nog wel even je settings controleren. Ondanks het vinkje bij 'Please opt me in to new projects as they become available' had ik niet vinkje voor het project staan en dus kreeg ik geen WU's. Na het aanpassen van de settings is dat probleem opgelost en graas ik al vrolijk op het nieuwe project *O*

Plaats reactie