Dutch Power Cows DC Vault hulp

Alle Berkeley Open Infrastructure for Network Computing(BOINC) projecten zoals SETI, WCG, Rosetta, Leiden Classical, Einstein en meer

Moderator: Global Moderators

Plaats reactie
Witlof
Global Admin
Contacteer:

Dutch Power Cows DC Vault hulp

Bericht door Witlof » do aug 04, 2011 4:13 pm

Er is een DC Vault wat als ranglijst gebruikt wordt voor diverse DC projecten samen. Om je een idee te geven een 'klein' voorwoordje van GoT:
De DC-Vault is een stats-project van Team Ninja en is een soort van Hall of Fame in de DC-wereld. Je kunt er zien hoe je als team presteert ten opzichte van je concurrenten, je kunt ze taunten dat je het beter doet en de standen vergelijken op meer dan 40 projecten.

Momenteel staan wij als Dutch Power Cows op een 3e plaats, waarbij we al een aardig eind zijn opgeklommen dankzij de aandacht in het eerste draadje over de DC-Vault, het succesvolle vervolg in het tweede draadje en de blijvende aandacht in Deel 3, Deel 4 en nog recentelijker Deel 5. Het doel is natuurlijk om nog hoger te komen, misschien uiteindelijk zelfs eerste! Op dit moment strijden we met Team Norway om plaats 2, waarbij onze positie meestal daalt als er net een nieuw project aan de Vault wordt toegevoegd, maar we redelijk snel weer op plek 3 terecht komen.

Je krijgt punten gebaseerd op je plaats in de stats bij ieder project. De hoeveelheid punten is afhankelijk van het aantal geregistreerde teams in dat project. Het maximale aantal punten is 10.000 punten per project voor de eerste plaats. Niet-Vault-teams worden genegeerd bij de berekening van de Vault-statistieken. Bij een aantal projecten is het aantal punten wat je krijgt bij een stijging in de ranglijst dus hoger dan bij andere projecten, afhankelijk van je positie en het aantal teams wat daar meedoet.
De huidige Top 10
  1. Ars Technica
  2. Team Norway
  3. Dutch Power Cows
  4. The Knights Who Say Ni!
  5. Free-DC
  6. AMD Users
  7. XtremeSystems
  8. Rechenkraft.net
  9. Ukraine
  10. [H]ardOCP
Dweikel en Bommel2 zijn al bezig op diverse projecten volgens mij. Ik heb nu ook 1 PCtje toegevoegd aan en ben eigenlijk wel benieuwd of we hier nog wat meer leden door kunnen krijgen. Ik denk wel dat het het leven wat spannender kan maken en/of houden. Helaas zijn niet van alle projecten ook stats beschikbaar en/of hitparades. Maar het gaat om het groter geheel denk ik :Y

Er zijn hier een soort van mini-stampedes aktief die hunts worden genoemd. Deze maand gaat de hunt plaatsvinden op Cosmology@Home. Ik heb hier dus net een halve PC opgezet om te kijken of het iets is. Ik ben benieuwd :P

Links:
DC-Vault Augustus-hunt : Cosmology@Home
DC-Vault Topic - Deel 6

Totalmind
Global Admin
Contacteer:

Re: Dutch Power Cows DC Vault hulp

Bericht door Totalmind » vr aug 05, 2011 1:33 am

Op momenten doe ik ook wel eens mee daar, maar dat is al weer een poosje geleden. Met 1 PC schakel je ook niet zo makkelijk zonder een ander project onderuit te laten gaan natuurlijk.
With a collective mind, people can figure out any problem!
Afbeelding

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » vr aug 05, 2011 8:44 am

Ach ja, het is ook geen verplichting. Het is gewoon een optie die je misschien nog niet wist om DPC te helpen met grote afwisseling :+

Xaverius
Contacteer:

Bericht door Xaverius » vr aug 05, 2011 10:11 am

Ik doe zelf af en toe mee, als ik het project leuk vind en ik ook niet bezig ben een nieuwe badge te halen op WCG. Zelf stap ik waarschijnlijk volgende maand even over naar PSP-PRP. :)
Let op, alcoholist aanwezig! Wat zeg je nu? Nou, een biertje gaat er wel in. :9
Afbeelding
Afbeelding

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » vr aug 05, 2011 11:44 am

Tja, het is ook zeker geen verplichting dat als je het een keer doet je het altijd moet doen. Jij staat nog altijd vrij in de keuze voor het project wat jij wilt draaien. Maar hierdoor vindt je misschien weer een ander leuk project. Ik heb er een halve trage server opgezet. half in de zin van 50% (dus 2 projecten onder BOINC) en traag als in een dual Intel Xeon 2,4GHz (met HT).

RoyalFlusher
Contacteer:

Bericht door RoyalFlusher » ma aug 08, 2011 5:47 am

Wel een leuk initiatief. Zo krijgt DPC op onverwachte projecten nog eens hulp.
Vroegah heb ik ook een tijdje mee gedaan met de Vault. Was toen vooral bij eON, destijds nog een non-boinc projec. Was onder de naam DinKeyToy...
Maar ook dat project is verBOINCinaliseerd. Beetje zonde, vind ik.
There is no spoon.

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » di aug 09, 2011 9:50 am

DigiK-oz schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 17:40:
[...]

Fase 1 kompleet : meer info in de user/subteam pagina. Nog niet af, en nog geen "create HTML" button, maar het begin is er :)
Bron: GoT

Zie: http://www.digik-oz.nl/dcUserDetail.asp ... 1&period=1

Als DigiK-oz dus dat geregeld hebben, dan hebben we altijd DC Vault stats beschikbaar om te posten. Lijkt me wel leuk. Zou ook wel leuk zijn als Schaduwtje en ongekend41 die ons op een aantal projecten volgens mij nog niet gejoined zijn, dan ons ook daar versterken. Komt vast wel goed denk ik :Y

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » za aug 20, 2011 9:16 am

Nog altijd geen subteamstats helaas. Toch wel weer goed nieuws, want Ongekend41 is ons komen helpen *O*

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » vr sep 02, 2011 12:45 pm

Nieuwe maand, nieuw project: [DC-Vault] september-hunt: RNA World

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1471210

Ik heb hem vandaag overgezet :+

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » vr sep 02, 2011 1:34 pm

Ik sla deze denk ik over :X
02-Sep-2011 12:52:10 [RNA World] Sending scheduler request: To fetch work.
02-Sep-2011 12:52:10 [RNA World] Requesting new tasks
02-Sep-2011 12:52:12 [RNA World] Scheduler request completed: got 0 new tasks
02-Sep-2011 12:52:12 [RNA World] Message from server: No work sent
02-Sep-2011 12:52:12 [RNA World] Message from server: cmcalibrate 1.0.2 is not available for your type of computer.
02-Sep-2011 12:52:12 [RNA World] Message from server: cmsearch XXL (large) 1.0.2 needs 3814.70 MB RAM but only 2026.25 MB is available for use.

Xaverius
Contacteer:

Bericht door Xaverius » ma sep 05, 2011 3:45 pm

Het ging hier bij mij goed totdat jij mee ging doen, nu krijg ik ook die meldingen. -O-
Let op, alcoholist aanwezig! Wat zeg je nu? Nou, een biertje gaat er wel in. :9
Afbeelding
Afbeelding

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » ma sep 05, 2011 4:25 pm

Xaverius schreef:Het ging hier bij mij goed totdat jij mee ging doen, nu krijg ik ook die meldingen. -O-
Ik heb inmiddels wel al een paar WU's geflushed *O*

Plaats reactie