Het algemene Einstein@Home topic

Alle Berkeley Open Infrastructure for Network Computing(BOINC) projecten zoals SETI, WCG, Rosetta, Leiden Classical, Einstein en meer

Moderator: Global Moderators

Bastiaan
Global Admin
Contacteer:

Re: Het algemene Einstein@Home topic

Bericht door Bastiaan » wo mar 31, 2010 10:46 am

Xaverius schreef:Ik heb ook al wat downloadprobleempjes mogen ervaren. Ik heb nu mijn buffer verhoogd van 0,1 naar 2,0 dagen en ga er vanuit dat ik dan wel voldoende werk moet hebben als er weer wat WU-downloadprobleempjes zijn.

Twee dagen buffer is natuurlijk niet schokkend maar zou voldoende moeten zijn, toch? :z
Dat klopt, ik heb hem zelf ook op 3 dagen dan staan voor het geval in het weekend op mijn werk i-net probleempjes zijn. Maar als je een nieuwe client wil inrichten dan gaat dat lastig he ;) Maar het lijkt erop dat het werk toch nu langzamerhand binnenkomt :P
Afbeelding
Afbeelding

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » do apr 01, 2010 10:49 pm

Die GP'ers halen we nog deze maand in als we zo door gaan :P Misschien een nieuw topic aanmaken voor E@H ipv SoB >:)

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » vr apr 02, 2010 1:16 pm

Bastiaan, dat BAM werkt een beetje lekker of niet? Want misschien kan ik dat straks als ik de nieuwe omgeving moet installeren wel meteen meenemen :P

Bastiaan
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » vr apr 02, 2010 1:57 pm

Witlof schreef:Bastiaan, dat BAM werkt een beetje lekker of niet? Want misschien kan ik dat straks als ik de nieuwe omgeving moet installeren wel meteen meenemen :P
Voor zover ik nu zie wel. Het is Boinc op een pc installeren en dan ipv project toevoegen nu je client toevoegen aan een Account manager. De volgende stappen moet je doorlopen (het is zo simpel als je het weet ;) )

1. Registreer je op de website van BAM (http://nl.boincstats.com) LET OP!!! zorg dat je e-mail en je in te stellen wachtwoord van BAM overeen komt met die van je projecten
2. Voeg je projecten toe, als je stap 1 goed gedaan hebt krijg je geen errors behalve op WCG, moet ik nog uitzoeken.
3. Vervolgens kan je instellen, zoals ik nu bijvoorbeeld gedaan heb. Dat als er een nieuwe client geinstalleerd wordt deze meteen Einstein@Home als project toegewezen krijgt.

Client:
1. Installeer BOINC
2. I.p.v. project toevoegen nu kiezen voor Account manager toevoegen.
3. Ik doe dan 1 keer handmatig synchroniseren met de BAM aangezien ik de pc anders niet op de BAM website tevoorschijn krijg, of ik moet 24 uur geduld hebben ;)

Dat is hem in het kort, vervolgens kan je van alles instellen. Bijvoorbeeld project prio e.d.
Afbeelding
Afbeelding

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » wo apr 14, 2010 11:05 pm

We zijn Grutte Pier voorbij *O*

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » vr apr 16, 2010 10:18 pm

Ik snap het niet meer. Ik heb dit nu draaien:
- 3 linux PC's met deze specs (GenuineIntel Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz [Family 15 Model 4 Stepping 3] Linux 2.6.18-164.el5xen)
- 1 met deze (GenuineIntel Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz [x86 Family 15 Model 4 Stepping 1] Microsoft Windows XP Professional x86 Editon, Service Pack 3, (05.01.2600.00) )
- 1 servertje met deze specs (AuthenticAMD AMD Opteron(tm) Processor 242 [Family 15 Model 5 Stepping 8] Microsoft Windows Server 2008 "R2" Standard x64 Edition, (06.01.7600.00) )
- 2x een VM (dual core) met deze gegevens (GenuineIntel QEMU Virtual CPU version 0.9.1 [Family 6 Model 6 Stepping 3] Linux 2.6.18-194.el5 ).
Dat is dus allemaal naast mijn laptop met deze specs (GenuineIntel Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T7250 @ 2.00GHz [x86 Family 6 Model 15 Stepping 13] Microsoft Windows 7 x86 Edition, (06.01.7600.00) )

Flink wat power dus. Wel vaag dus dat er ook maar in mijn overzicht bij active computers 6 pc's staan die vandaag wat ingeleverd hebben. Hierbij 2 die nog 0 punten hebben. Dus ipv 8 computers met punten heb ik er maar 4. De helft dus. Hoe kan dit? Wie helpt? Hoe krijg ik die andere erbij?

Schaduwtje
Contacteer:

Bericht door Schaduwtje » ma mei 03, 2010 8:48 am

Hallo allemaal. Na een kleine aanmoediging van Witlof doe ik vanaf nu ook mee onder divisie brabant. Ik doe eigenlijk alleen Einstein (en sinds kort What Pulse). Ik zie dat we nu met mijn score erbij op de tweede plek overall staan, vóór de alcoholisten. :s)

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » ma mei 03, 2010 8:56 am

Dat zal Xaverius leuk vinden :P

Bastiaan
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » ma mei 03, 2010 8:59 am

Witlof schreef:Dat zal Xaverius leuk vinden :P
Laat hem maar komen :P We hebben nog wel wat alcohol over van het Koninginnedag feest of heb je dat inmiddels al op Witlof ;)

En ook hier zal ik Schaduwtje nog eens welkom heten.

WELKOM d:)b bij Division Brabant.

Ben je van plan om op Einstein te blijven, of ga je wat meer rond kijken en eventueel ook andere projecten doen??
Afbeelding
Afbeelding

Schaduwtje
Contacteer:

Bericht door Schaduwtje » ma mei 03, 2010 9:12 am

Ik blijf vooral bij Einstein, denk ik. Ik ben maar met een kleine speler met een pc en een laptop die onregelmatig aan staat en met concentreren op 1 project levert dat op termijn nog een leuke aantal punten op. Voor stampedes en dergelijke korte geconcentreerde uitstapjes sta ik wel altijd open. d:)b
En ben nu ook What Pulse aan het sparen ja, maar dat is een iets anders soort project.

devino
Contacteer:

Bericht door devino » ma mei 03, 2010 9:39 am

_/-\o_ Welkom Schaduwtje!
Meer valt er op dit moment even niet aan toe te voegen denk ik
(ohjee ik en denken...)
c_/

Deze reactie kan je nuttig vinden of niet, ik wilde het kwijt!
Afbeelding

Xaverius
Contacteer:

Bericht door Xaverius » ma mei 03, 2010 1:40 pm

Witlof schreef:Dat zal Xaverius leuk vinden :P
}:|
Let op, alcoholist aanwezig! Wat zeg je nu? Nou, een biertje gaat er wel in. :9
Afbeelding
Afbeelding

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » ma mei 03, 2010 3:05 pm

O+

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » zo aug 22, 2010 2:41 pm

Dear Einstein@Home volunteer,

I want to share some good news with you.

For more than a year, Einstein@Home has been using about one-third of the available computer time to search for radio pulsars in data from the Arecibo Observatory. I'm happy to report that we found our first radio pulsar last month: PSR J2007+2722.
It is still not sure, but this appears to be a rare type of object called a Disrupted Recycled Pulsar. The discovery was published on-line by the journal Science, on Thursday August 12th.

Congratulations to our volunteers Chris and Helen Colvin (Ames, Iowa,
USA) and Daniel Gebhardt (Universitaet Mainz, Musikinformatik, German), whose computers discovered the pulsar with the highest significance!

Further details of this first Einstein@Home discovery may be found in the main news item posted on the Einstein@Home web site, at http://einstein.phys.uwm.edu/ . You can also use Google News and similar searches, with keywords like 'pulsar' or 'J2007+2722'
or 'Einstein@Home' to find recent news articles about the discovery, in English, German, French, Spanish, Russian and other languages.

So far, Einstein@Home has only analyzed about half of the Arecibo data set. Due to improvements in the instrumentation, the more recent data is better-quality than the older data, so I am sure there are other interesting objects to be discovered!

If you have trouble getting Einstein@Home to run, you may search our user forums for help (http://einstein.phys.uwm.edu/forum_index.php)
or post a message asking for assistance in the "Getting Started" forum at http://einstein.phys.uwm.edu/forum_forum.php?id=5

Sincerely,
Bruce Allen
Director, Einstein@Home

-------------------------
To opt out of future emails from Einstein@Home, visit:
http://einstein.phys.uwm.edu/opt_out.ph ... rid=495368
-----------------------------

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » wo jul 25, 2012 2:16 pm

HenkM zit op een inhaalschema van zo'n 4 á 5 dagen :( Wie kan/gaat daar nog iets tegen beginnen.... Ik heb geen graka's en vanuit Engeland ook weinig andere mogelijkheden.

Plaats reactie