BOINC en universele naamgeving

Alle Berkeley Open Infrastructure for Network Computing(BOINC) projecten zoals SETI, WCG, Rosetta, Leiden Classical, Einstein en meer

Moderator: Global Moderators

Plaats reactie
Witlof
Global Admin
Contacteer:

BOINC en universele naamgeving

Bericht door Witlof » do sep 10, 2009 12:10 pm

Ik zat net even te kijken op wat andere BOINC projecten. Nu zag ik dat we verschillende namen voeren in diverse projecten. Bij SETI en Rosetta gebruik ik [DPC]Division_Brabant~Witlof en bij WCG weer division brabant.witlof. Als je dus kijkt naar 'cross-platform'-stats, dan heb je dus niet overall je account bij staan. Nu weet ik dat er ergens bij WCG geen ~ in de accountnaam kon staan en om subteamstats te kunnen gebruiken bij SETI en Rosetta dus wel die ~ gebruikt moest worden. Maar kunnen we dit niet overal hetzelfde doen ivm die crossplatform stats?

Wat is jullie mening/idee hierover?

Bastiaan
Global Admin
Contacteer:

Re: BOINC en universele naamgeving

Bericht door Bastiaan » do sep 10, 2009 12:19 pm

Zou wel het ideaalst zijn, maar dan moet je eerst contact opnemen met de rest van DPC omdat alle stats omgebouwd moeten worden ofniet dan?
Afbeelding
Afbeelding

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » do sep 10, 2009 12:54 pm

Tja, misschien wel. Maar sowieso is division brabant en [DPC]Division_brabant en zo niet goed 8)7

itsalwaysme
Contacteer:

Bericht door itsalwaysme » do sep 10, 2009 12:57 pm

Ik ben ook wel voor dat het allemaal uniform wordt, dan kan je makkelijker naast bijvoorbeeld WCG, gewoon Rosetta draaien. (wat ik laatst wilde doen:P). maar ik liep dus tegen hetzelfde probleem aan.

Wat bastiaan zegt, dan moet er wel wat aangepast worden in de stats systemen van DPC. Dus moet er eerst met de crew en statsbouwers contact opgenomen worden....
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Afbeelding

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » do sep 10, 2009 2:30 pm

Waarom lukte je dat niet? In de BOINC-manager kun je dus meerdere projecten makkelijk toevoegen?

Maar misschien gooi ik het binnenkort wel eens in de crew van de DPC

itsalwaysme
Contacteer:

Bericht door itsalwaysme » do sep 10, 2009 2:41 pm

ja dat kan je heel makkelijk, maar moet je wel onder dezelfde username werken. dat kan dus niet met WCG en Rosetta.
als het wel kan, laat het graag weten.
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Afbeelding

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » do sep 10, 2009 2:51 pm

Ik draai nu op 1 PC met BOINC 4 projecten :+ Leiden Classical, WCG, Rosetta en SETI. Dus ja! Het kan :Y Gewoon attach project :)

itsalwaysme
Contacteer:

Bericht door itsalwaysme » do sep 10, 2009 3:13 pm

ja maar dan heb je toch het probleem dat je een andere username hebt... of heb ik gewoon wat over het hoofd gezien (wat het wel zal zijn:P)

Afbeelding

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » vr sep 11, 2009 10:41 am

Ik ga vandaag een mailtje sturen naar de DPC crew over dit onderwerp. Zit alleen te twijfelen om het wel of niet te doen ivm inactieve leden die we hebben. Die zullen uiteraard ook de naam aan moeten passen. Sommige zijn niet meer te bereiken en zal ons uiteindelijk dus punten gaan kosten. Dus, wel of niet doen? Zeg het maar :D

Bastiaan
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » vr sep 11, 2009 2:32 pm

Ik zeg, de statsbouwers moeten aan het werk.

Maar dan dit probleem van inactive leden ook laten tackelen, dus dat alle 2 de combi's mogelijk zijn. Dit is d.m.v. een beetje scripten wel te ondervangen volgens mij ofniet?
Afbeelding
Afbeelding

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » vr sep 11, 2009 3:39 pm

Ik durf het niet te zeggen af dat ook kan, maar zeker ook gedaan gaat worden dan. Als je uniformiteit wil, dan ga je niet van alle mogelijkheden uit en dat scripten natuurlijk. Maar goed, ik weet niet wie er mogelijkheden ziet om de inactieve leden proberen te contacteren met die vraag, want als het niet aangepast wordt, zullen we punten verliezen. Als ik dan kijk naar zo'n Croga bij WCG kan dat best oplopen. Uiteraard kunnen we later dan ook kiezen voor een naam die het minste punten verlies betekent :+

Wie wil er eigenlijk ook onderzoek doen naar de mogelijkheden van naamgeving op de verschillende projecten? Dus of ~ of . overal mogelijk is in de naamgeving en wel of geen spaties? Als we dat dan in de mail kunnen zetten, kan het nog wel goed uitkomen.

Plaats reactie