Ud stats!

Kankeronderzoek?

Moderator: Global Moderators

Xciles
Contacteer:

Ud stats!

Bericht door Xciles » di mar 06, 2007 3:22 pm

Dacht laat ik ook maar is posten :+
Nou, dat was het dan...

Zoals sommige mss al weten ben ik dus begonnen met de stats te vernieuwen (yay!!). Heb zeg maar alle pagina's al alleen de "pijljes" moeten dus zeg nog gedaan worden... Duurt iets langer dan gepland want moet er toch iets meer voor doen :+
Heb atm 1 pagina goed werken met de pijltjes dus wil der mss een functie van gaan maken en zo gemakkelijk de pagina's voorzien van pijltjes, maar eerst ff grondig testen of het wel de goede data geeft! :D

Here we go!

Todo:
- Stats
- Pijltjes
- Admin
....- Update
....- Manual Update (zelf dingen veranderen aan stats)
....- Dag update (Andere dag updaten)
....- "Auto update" (Kan nog ff duren maar zal waarschijnlijk gaan gebeuren bij pagina laden)
....- Reupdate (stats van een bepaalde dag updaten)
- Hitpara!

Zal heus wat vergeten zijn wat mensen willen, dus roept u maar!!

Groeten

Bastiaan
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » di mar 06, 2007 7:11 pm

2 dingetjes.

1. Heb je hier een test site van draaien of moeten we de huidige stats pagina bekijken hiervoor?

2. Misschien handig / leuk om de stats engine buiten heeftdelangste.nl om te gaan draaien :D Hebben we vroege stats :P
Afbeelding
Afbeelding

Justy
Contacteer:

Bericht door Justy » di mar 06, 2007 7:46 pm

Ben een stats junkie, so hit me *O*

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » di mar 06, 2007 8:19 pm

Bastiaan schreef:2. Misschien handig / leuk om de stats engine buiten heeftdelangste.nl om te gaan draaien :D Hebben we vroege stats :P
Dat zou de meest optimale situatie zijn. Dan ben je alleen nog afhankelijk van de projectsite zelf. Helaas was dat niet echt mogelijk met de kennis van Sylvstorm voor zo ver ik weet. Misschien dat tijden veranderen? ;)

Misschien kan Totalmind, DukeBox en de makers van Heeftdelangste.nl samen met een recept komen waarbij het wel lukt?

Totalmind
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Totalmind » di mar 06, 2007 8:55 pm

*lacht zich kapot dat Witlof denkt dat ik daar iets in kan betekenen op dit moment*
With a collective mind, people can figure out any problem!
Afbeelding

Xciles
Contacteer:

Bericht door Xciles » di mar 06, 2007 10:04 pm

Zou mogelijk kunnen zijn denk ik zo..
Heb wel een id hoe maar niet hoe ik dat kan uitwerken in php atm de kennis niet voor :P
Of het moet zijn dat iemand mij kan helpen... zal is vragen aan iemand mss dat ie dat weet

maar witlof.. Worden de stats van ud eerder dan 10 uur geupdate? aka die site die jij mij een keer gaf???

@ bastiaan Test komt binnekort eerst ff verder afmaken he :+

Totalmind schreef:*lacht zich kapot dat Witlof denkt dat ik daar iets in kan betekenen op dit moment*

Hoezo dat :+ ??

Totalmind
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Totalmind » di mar 06, 2007 10:18 pm

Je kunt altijd vragen of ik het misschien weet, ik wil best wel kijken, maar zo heel veel kan ik nog niet hoor
Afbeelding

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » di mar 06, 2007 10:44 pm

Sylvstorm schreef:maar witlof.. Worden de stats van ud eerder dan 10 uur geupdate? aka die site die jij mij een keer gaf???
Niet zo zeer eerder, maar als de site http://divisionbrabant.heeftdelangste.nl op een of andere reden niet werkt, hebben wij geen stats. Ook niet als de organisatie zelf wel stats hebben. Dat is het eigenlijk. Je bent dan niet meer afhankelijk van heeftdelangste :)

Komen er eigenlijk ook inhaalstats gebaseerd op week- en maand-gemiddelden? :)

Xciles
Contacteer:

Bericht door Xciles » wo mar 07, 2007 12:01 am

Witlof schreef:
Sylvstorm schreef:maar witlof.. Worden de stats van ud eerder dan 10 uur geupdate? aka die site die jij mij een keer gaf???
Niet zo zeer eerder, maar als de site http://divisionbrabant.heeftdelangste.nl op een of andere reden niet werkt, hebben wij geen stats. Ook niet als de organisatie zelf wel stats hebben. Dat is het eigenlijk. Je bent dan niet meer afhankelijk van heeftdelangste :)

Komen er eigenlijk ook inhaalstats gebaseerd op week- en maand-gemiddelden? :)

Mja zal is kijken of ik die links etc nog heb van jou :S

Maar uhm zou "alles" kunnen doen met de stats zolang er data van is... :+

EDIT:
Mja ff gekeken... het is wel mogelijk alleen updaten duurt dan waarschijnlijk veeeeeel te lang omdat hij het op allemaal andere pagina's moet gaan halen...

Wat ik wil maken is iets dat zeg maar de "vergeten" dagen kan laten updaten... En stats updaten van een dag zelf etc..

Totalmind
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Totalmind » wo mar 07, 2007 1:16 am

Klinkt te ingewikkeld voor mij vooralsnog
Afbeelding

Xciles
Contacteer:

Bericht door Xciles » di apr 03, 2007 5:02 pm

Zow daar was ik weer eens...

Iig ik zal morgen proberen om de "test" online te zetten...
Met deze kan der:

- Geupdate worden
- 4 stats pagina's bekeken worden (Devices daily, D Top, Subteam Daily, S Top)
- Elke datum kan worden geupdate nadeel is wel dat er een "start datum" moet zijn om het goed te kunnen laten werken :p

Met de nieuwe stats is werkelijk "alles" mogelijk... Best flush best flush van een bepaalde tijd, maand stats, jaar stats zonder februarie etc etc.
Hitparade komt er aan heb ik alleen nog geen tijd voor gehad :+

Er zit, zoals ik dus al gezegt heb, helaas 1 nadeel aan... Er moet een "start datum" in zitten. Ik kan een keer (als ik niet te doen heb ;) ) heel 2007 (4 maaden dus) er in zetten. Maar jah, zal mss iets later komen :P
De database zal dan ook wel groot worden maar ach daar zijn ze voor en mja het kan niet erger hoe het nu is dus.. lol.. :+

Ik zal proberen de hitparade (nieuwe versie) z.s.m. te maken en dan laat ik het horen!

Als de stats online zijn zal ik wat links geven tevens aan witlof de "update" procedure :p
Updaten is veel makkelijker (en doh veel vlugger).. Alleen zal mss nog makkelijker worden gemaakt!! :+
Naar 1 link gaan om up-te-daten sucks.. Ik kan de Update pagina laden in de stats maar dat komt nog wel... Hier op stage is hij geupdate in laten we zeggen 1 tot 2 seconden dus moet lukken toch :+

Groeten!

PS: Zou witlof "HANS" Willen aanpassen in iets zoals [TZ]Sylvstorm~Hans
Tevens de andere "[TZ]Sylvstorm~Hansjes" (#1 / #2 etc) ook willen veranderen naar [TZ]Sylvstorm~Hans ^^ ?? :+

Thanks

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Bericht door Witlof » di apr 03, 2007 6:27 pm

Geweldig _/-\o_ *O*

Ben nu wel benieuwd naar de stats :P
Sylvstorm schreef:PS: Zou witlof "HANS" Willen aanpassen in iets zoals [TZ]Sylvstorm~Hans
Tevens de andere "[TZ]Sylvstorm~Hansjes" (#1 / #2 etc) ook willen veranderen naar [TZ]Sylvstorm~Hans ^^ ?? :+
Dat is niet mogelijk. Iedere naam mag maar 1x voor komen....

Maar je update nog wel van heeftdelangste? Dan kan ik ze helemaal niet aanpassen. Heeftdelangste pakt namelijk het device-id zodra deze voor het eerst verschijnt. De naam die op dat moment daarbij hoort, wordt voor altijd gebruikt :D

Xciles
Contacteer:

Bericht door Xciles » di apr 03, 2007 6:38 pm

Witlof schreef:Geweldig _/-\o_ *O*

Ben nu wel benieuwd naar de stats :P
Sylvstorm schreef:PS: Zou witlof "HANS" Willen aanpassen in iets zoals [TZ]Sylvstorm~Hans
Dat is niet mogelijk. Iedere naam mag maar 1x voor komen....

Maar je update nog wel van heeftdelangste? Dan kan ik ze helemaal niet aanpassen. Heeftdelangste pakt namelijk het device-id zodra deze voor het eerst verschijnt. De naam die op dat moment daarbij hoort, wordt voor altijd gebruikt :D

Oh ok :p

Zal daar wat voor maken dus ! :+

Xciles
Contacteer:

Bericht door Xciles » di apr 03, 2007 6:50 pm

Maar btw.. Wat wil je ? Data van 2 jaar in de database, van dit jaar alleen of ????

Als het van alle jaren is ff zeggen :P
Dunno of dat gaat maar ach... Kan altijd proberen tbh...

Anders word het iets anders zeg maar, dit jaar.. maar jah zit ook een nadeel aan want kan dan niet alle stats geven van elk device..

Je kunt ook zeggen mja doe maar alleen van dit jaar dus aka "fresh-start" voor dit jaar.. (Alleen voor devices voor subteams is het niet zo moeilijk) :+

Zeg het maar )

Edit: Mja kan lukken alleen moet ik wel ~ de start datum weten ^^

(voor 3 jaar maar ~20/30k records vs 136k van 1.5 jaar :S

Witlof
Global Admin
Contacteer:

Alles

Bericht door Witlof » di apr 03, 2007 10:52 pm

Natuurlijk alles. Maar is er niet een manier om dat automatisch te laten uitzoeken? Ik zie bv in mijn history dat het loopt vanaf 2002-11-14 :D Ik weet alleen niet of ik de oudste UD'er ben :+

Misschien kun je de history gewoon van die websites meenemen van alle leden? En dat allemaal optellen? Ik noem ook maar iets :+ Jij hebt de links van alle leden als het goed is.

Wel leuk trouwens om wat oude hitparades terug te zien. Misschien kun je ook een mooi overzicht maken van elk lid in een grafiekje? :D

Gesloten